Etape in alegerea celei mai bune strategii de comunicare digitala

Strategiile de comunicare online pot parea, la prima vedere, simplu de realizat si implementat. Insa, la o privire mai atenta, comunicarea – daca nu este facuta cum trebuie – poate distruge cu totul un brand sau sa instige la pareri negative.

Social media este un mediu destul de greu de controlat. Continutul poate trece cu vederea si sa nu lase nici o impresie, ori sa devina viral si sa provoace discutii sau engagement.

Pentru ca o strategie de comunicare digitala sa fie eficienta si sa transmita cat mai bine misiunea, viziunea si valorile unui brand in mediul online este nevoie de strategii de marketing bine puse la punct.

Acestea au scopul de a controla cat mai bine directiile catre care un brand doreste sa comunice un mesaj si cum sa ajunga mai eficient la publicul tinta. In construirea unei strategii in comunicarea digitala trebuie urmate anumite etape.

Analiza pietei si a competitiei

In aceasta etapa, trebuie sa te interesezi de mediul industriei tale. Cum comunica competitia? Cum sunt construite mesajele lor? Se axeaza mai mult pe vanzari sau pe awareness? Care este rolul comunicarii digitale in industria in care activeaza afacerea ta? Dupa o analiza a strategiilor abordate de competitie poti trece la urmatorul pas.

Pozitionarea brand-ului in social media

Cum iti pozitionezi afacerea in mediul online? Care sunt mesajele principale pe care vrei sa le transmiti? Comunicarea ar trebui sa se bazeze pe viziunea brand-ului si, mai mult decat atat, sa fie potrivita pe interesele si preferinte publicului tinta. In aceasta etapa trebuie aleasa o voce a brand-ului care sa transmita pe limbajul clientilor si potentialilor clienti mesajele afacerii tale.

Identifica nevoile si dorintele publicului tinta

Care sunt nevoile publicului tinta? Cum ajungi mai aproape de ei? Cum faci mesaul tau mai atractiv pentru ei? Pe baza unei analize trebuie selectate principalele nevoi catre care produsul sau serviciul tau se orienteaza. Cum poate afacerea ta sa rezolve problemele lor?

Creaza continut atractiv

Poate cea mai importanta etapa este crearea continutului ideal care sa atraga cel mai bine clientii si potentialii clienti. In functie de targetarea lor mesajele pot fi adaptate si create special. Ideea principala este sa lase o impresie cititorilor. O impresie care sa ii determine sa actioneze.

Adapteaza continutul pe toate canalele

Bineinteles, comunicarea in mediul digital inseamna mai multe canale diferite. Mesajele atractive trebuie adaptate cat mai bine pentru fiecare in parte. Ceea ce functioneaza pe Google Ads nu este neaparat potrivit pe Facebook.

Pentru mai multe informatii despre strategii de marketing si de management acceseaza PortalManagement.ro. Aici gasesti continut despre intreaga lume de afaceri, dar si metode si strategii de dezvoltare personala si promovare in mediul online.

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata