Gigantul Google este dat în judecată, din nou, și de data aceasta cu referire la activitatea de publicitate a companiei.
Astfel că, în plângerea depusă recent la o instanță federală din Virginia, SUA, Google a fost acuzat că monopolizează ilegal piața de publicitate digitală.
„Comportamentul anticoncurențial al Google a ridicat bariere în calea intrării la niveluri artificial înalte, a forțat concurenții cheie să abandoneze piața instrumentelor de tehnologie publicitară, i-a descurajat pe potențialii concurenți să intre pe piață și i-a lăsat pe puținii concurenți rămași ai Google marginalizați și dezavantajați pe nedrept”, precizeazăDepartamentul de Justiție american.
Cum se apără Google în fața acuzațiilor
„Procesul încearcă să aleagă câștigători și învinși în sectorul foarte competitiv al tehnologiei de publicitate”, a precizar un purtător de cuvânt al Google pentru publicație Engadget.
„Acesta dublează, în mare măsură, un proces nefondat al procurorului general din Texas, din care, mare parte, a fost respins recent de o instanță federală”, s-a precizat, de asemenea.
După cum scrie Bloomberg, procesul reprezintă prima încercare semnificativă a administrației Biden de a contesta puterea uneia dintre cele mai mari firme de tehnologie.
În plus, agenția a dat în judecată Google anterior în anul 2020. Atunci, Departamentul de Justiție, sub conducerea procurorului general William Barr, a spus că gigantul deține monopol asupra căutărilor și a publicității.
Google se confruntă cu un control intens de reglementare, cu privire la influența pe care o are pe piața de publicitate digitală. În anul 2020, Texas a intentat un proces în mai multe state, acuzând compania că își folosește „puterea de a controla” prețurile reclamelor.
După un an, Comisia Europeană a deschis o anchetă asupra companiei, o mișcare care pare să fi forțat Google să reconsidere modul în care gestionează reclamele pe YouTube. În anul 2022, Senatul american a introdus o legislație menită să împiedice companii cum ar fi Google să participe la mai mult de o parte a ecosistemului de publicitate digitală.
„Inserându-se în toate aspectele pieței de publicitate digitală, Google a folosit mijloace anticoncurențialeși ilegale pentru a elimina sau a diminua drastic orice amenințare la adresa dominației sale asupra tehnologiilor de publicitate digitală”, a afirmat, de asemenea, Departamentul de Justiție, în cea mai recentă plângere.