Greșeli comune în administrarea unui magazin

Când administrezi un magazin, trebuie să fii atent la zeci de lucruri în același timp. E imposibil să faci totul perfect, fără nicio eroare. Din când în când, greșelile sunt inevitabile. Acestea pot varia de la greșeli fiscale sau financiare, la erori în relația cu clienții sau angajații, dar și de promovare a afacerii.

Și indiferent de tipul lor, va trebui să știi cum să reacționezi și să remediezi situația. Corectând greșelile în mod eficient, lucrurile vor reveni la normal rapid pentru magazinul pe care îl conduci.

– Greșirea sumei de pe bon este una din situațiile în care este permisă anularea bonului fiscal. Va trebui să întocmești un dosar care să cuprindă patru documente justificative, care includ procesul verbal, o decizie scrisă, o copie după notele de recepție și constatare și o notă de contabilitate.

– Oricât de multă grijă și atenție ar avea casierul, la un moment dat, e posibil ca un calcul său o cifră să fie eronate. Important e să identifici inadvertențele și să le corectezi.
Corectura trebuie realizată pe toate copiile documentului și trebuie însoțită de semnătură și de data efectuării modificării. Unii specialiști recomandă și întocmirea unui referat în care se constată eroarea, adresat departamentulului financiar contabil, care să fie atașat ca anexa la registrul de casă, împreună cu decizia de aprobare a modificărilor.

-Una din greșelile comune constă în stabilirea unor prețuri prea mari sau prea mici. Pe termen mediu și lung, aceasta devine o problemă, deoarece afectează profitabilitatea afacerii și așteptările clienților.
Una din metodele pentru evitarea erorilor în stabilirea prețurilor, dar și pentru corectarea rapidă a acestora este utilizarea unor tehnologii dedicate. Retailerii pot folosi unelte de monitorizare a prețurilor, dar și programe pentru optimizarea prețurilor.

-O altă greșeală comună pentru administratorii de magazine fizice este să nu aibă o prezentă online. Bineînțeles, un magazin fizic are nevoi diferite de cele ale unei afaceri de comerț electronic. Potențialii clienți ar putea căuta online așa ceva în zonă sau chiar programul de funcționare al magazinului tău. Numele, amplasarea lui, orele de funcționare și un număr de telefon ar trebui să fie ușor de găsit online.
Asigură-te că aceste informații sunt disponibile atunci când clienții folosesc motoarele de căutare ca să se informeze. Prin urmare, chiar dacă magazinul tău este fizic, prezența online te poate ajuta să ai clienți mai mulți și mai fideli.

-Mulți retaileri stabilesc programul magazinului după „orele obișnuite”, care sunt eventual adaptate la nevoile proprii. Aceasta este însă o greșeală care conduce la pierderea multor clienți. Ca să stabilești un program bun, trebuie să analizezi fluxul de oameni care trec pe lângă magazin. Dacă ai un magazin într-o zonă de birouri, acesta trebuie să fie deschis înainte să ajungă oamenii la birou și după ce aceștia încep să plece.

sursa wall-street.ro

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata