În China investiţiile străine directe au depăşit 61 miliarde de dolari

88

În acest an investiţiile străine directe (FDI) în China au crescut în primele patru luni din acest an cu 38,6%, la 397,07 miliarde de yuani (61,55 miliarde de dolari), comparativ cu perioada similară din 2020, a anunţat joi Ministerul Comerţului de la Beijing, transmit Xinhua şi Reuters.

În principal, investiţiile străine în industria serviciilor s-au situat la 312,94 miliarde de yuani în perioada ianuarie-aprilie 2021, un avans de 46,8% faţă de primele patru luni din 2020. Anul trecut, FDI în China au crescut cu 6,2%, la nivelul record de 999,98 miliarde de yuani, au anunţat recent autorităţile de la Beijing.

În conformitatea unui raport publicat recent de Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD), China a devansat SUA, devenind cel mai mare beneficiar de investiţii străine directe în 2020, un an în care pe plan global FDI au scăzut cu 42% ca rezultat al pandemiei de coronavirus.

La nivel global, investiţiile străine directe au scăzut până la 859 de miliarde de dolari în 2020, de la 1.500 de miliarde de dolari în 2019, arată raportul UNCTAD Investment Trends Monitor.

În acest sens, în raportul UNCTAD se arată că „Investiţiile străine directe au terminat anul 2020 cu 30% sub nivelul înregistrat după criza financiară globală 2009”.

În contextul economico- financiar mondial, chiar dacă la nivel global investiţiile străine directe s-au prăbuşit, în cazul Chinei au crescut cu 4%, până la 163 de miliarde de dolari în 2020, de la 140 de miliarde de dolari în 2019. Comparativ, în SUA, investiţiile străine directe au scăzut cu 49%, până la 134 de miliarde de dolari, de la 251 de miliarde de dolari, în 2019.

Pentru acest an, Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD) se aşteaptă ca invesţiile străine directe să rămână slabe, din cauza incertitudinii cu privire la evoluţia pandemiei de Covid-19.

Aşadar, FDI, care includ fuziunile şi achiziţiile transfrontaliere, precum împrumuturile şi investiţiile în interiorul unei companii, sunt un indicator al globalizării şi un posibil semnal al creşterii viitoare a lanţurilor de aprovizionare la nivelul companiilor.

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata