Insuficiența venoasă, mai mult decât simplu disconfort: poate deveni periculoasă!

58

Am fost creați să ne mișcăm continuu, dar stilul nostru de viață actual nu prevede așa ceva. Iar consecințele se reflectă în deteriorarea stării de sănătate, insuficiența venoasă fiind una dintre urmările dezechilibrului zilnic dintre repaus și activitate fizică.

 

Sezonul cald ar trebui să vină cu gânduri de vacanță, de clipe relaxante în aer liber, cu dor de aer de mare și piele bronzată și poftă de fructe zemoase și înghețată. În niciun caz „Vine vara!” n-ar trebui să fie sinonim cu „Of, iar o să mi se umfle picioarele!”.

Din păcate, temperaturile ridicate asta fac: agravează problemele circulației periferice (picioare, mâini), iar umflarea picioarelor este doar un simptom al acestora. În caz de cronicizare a disfuncționalității sistemelor venoase periferice (cel superficial, cel de profunzime și cel care face legătura între primele două), pe lângă edemele membrelor inferioare, te mai poți confrunta cu:

  • Dureri de picioare
  • Ulcere venoase
  • Varice și complicațiile lor: hemoragie în caz de ruptură, flebită (inflamație a peretelui venos, uneori asociată cu cheaguri de sânge), eczemă cu mâncărime, colorare brună a pielii etc.

Sistemul venos periferic este cel care întoarce la inimă sângele din țesuturile aflate la extremitățile corpului, luptându-se cu gravitația pentru a-și duce misiunea la îndeplinire. Iar eficiența sa este dată de funcționarea corectă a valvelor venoase și de contracțiile musculare din jurul venelor.

Perturbarea acestor procese mecanice duce la probleme de circulație periferică, iar factorii care pot produce sau acutiza această perturbare sunt nenumărați: predispoziția genetică (cu preponderență la sexul feminin), obstrucția venoasă (de exemplu, cu un cheag de sânge), imobilizarea (deci lipsa contracției musculare la nivelul membrelor) și sedentarismul, obezitatea, sarcina, fumatul, carențe de vitamine și minerale, cancerul.

Măsuri hotărâtoare pentru picioare ușoare

Ca în orice situație care ține de sănătate, și aici prevenția este cheia pentru o calitate bună a vieții, prin cei cinci piloni: hidratare, activitate fizică, alimentație, somn, stare psihică – iar cele mai la îndemână măsuri pe care le poți lua pentru sănătatea picioarelor sunt modificările de stil de viață:

Bea suficientă apă! Hidratarea corespunzătoare este indispensabilă funcționării tuturor sistemelor din corp, mai ales celui circulator. Adu-ți aminte de la lecțiile de anatomie din școală: partea lichidă a sângelui, plasma, este formată în proporție de 90% din apă.

Pune-te în mișcare! Insuficiența venoasă te afectează și dacă petreci ore în șir pe scaun, dar și în picioare. Ai nevoie de un ritm constant de exerciții fizice, pentru ca mușchii gambelor să pună sângele în mișcare și să întărească pereții vaselor de sânge.

Fă schimbări în alimentație! Acest sfat are un impact pozitiv asupra circulației periferice din mai multe puncte de vedere:

  • o alimentație echilibrată reduce obezitatea, ușurând presiunea asupra sistemului circulator periferic;
  • aportul corect de vitamine și minerale previne retenția de lichide, inflamațiile și degenerarea pereților venoși. În acest sens, poți apela și la un supliment alimentar dedicat care să susțină circulația venoasă periferică.

BioSunLine® Dexangio®( https://www.biosunline.ro/produs/dexangio-cu-diosmina-si-hesperidina/)  este un astfel de supliment prin conținutul său de diosmină (antioxidant și antiinflamator) și hesperidină (complex flavonoidic din fruct de portocal-amar), două ingrediente active care ajută la funcționarea normală a venelor, în special a celor de la nivelul membrelor inferioare. BioSunLine® Dexangio®( https://www.biosunline.ro/produs/dexangio-cu-diosmina-si-hesperidina/)  contribuie la menținerea tonusului normal al pereților vasculari și la susținerea circulației venoase.

Relaxează-te eficient: pune o pernă sub picioare când te odihnești la orizontală, pentru ca gambele să fie mai sus decât nivelul inimii, ajutând, astfel, circulația venoasă; masează-ți gambele de la gleznă spre genunchi, pentru a pune sângele în mișcare înspre inimă.

Reîntoarce-te în natură: fie cu plimbări care să-ți pună musculatura în mișcare și să-ți intensifice circulația sanguină, fie cu remedii din plante. De exemplu, uleiul de mentă, aplicat local, are efecte energizante, iar infuzia de păpădie are proprietăți antiinflamatorii, fie că o bei sau o folosești ca baie pentru picioare. Fă toate acestea decuplat de problemele tale, ca metodă de management al stresului – prin mindfulness.

Și nu uita: înaintarea în vârstă, în sine, agravează orice disconfort sau disfuncționalitate a organismului. Asta înseamnă că eforturile în direcția prevenției trebuie să fie tot mai informate și mai susținute pentru o bună calitate a vieții.

Ai la îndemână toate mijloacele de mai sus, iar suplimentele și vitaminele BioSunLine® sunt doar la un click distanță, pe www.biosunline.ro!

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata