Ioana Arsenie, Strateg financiar-Trusted Advisor: BUGET 2023 – prioritate în zona financiară

De Continut Sponsorizat Afaceri Publicitate 179 citiri
5 min citire




Cifrele trebuie actualizate continuu, iar proiecțiile financiare adaptate chiar mai des. Ce se schimbă în acest an?

Companiile încep să pregatească bugetele pentru 2023. Recomandăm să fie respectate câteva principii și rutine de lucru:

  • Realizarea unei analize riguroase, o analiză factorială la fiecare capitol bugetar cu pondere semnificativă. Este foarte important ca rezultatele acestui an să fie înțelese foarte bine, pe cauze și factori.
  • Proiecțiile 2023 se vor realiza având în minte principiile bugetarii zero-based (despre care am scris aici: https://ioanaarsenie.ro/2022/09/02/bugetarea-zero-based-solutie-in-scenariul-de-recesiune/ . Pe scurt, fiecare cheltuială inclusă în bugetul companiei va trebui argumentată serios, pe principii de necesitate și contribuție la rezultatul financiar.
  • În 2023 bugetarea incrementală, pe baza cifrelor lui 2022, este un mod de lucru depășit și nu poate să aducă valoare în organizație. Este nevoie de o resetare, o reașezare a proceselor și ciclurilor bugetare și o explicare a responsabilității ownerilor de buget față de rezultatele companiei, pentru continuare și crearea de rezerve pentru dezvoltare, respectiv pentru situații de contracție.
  • Corelarea valutelor de bază utilizate de companii pentru aprovizionare, respectiv vânzare (prețuri). Deși este un principiu de bază, având o perioadă favorabilă pe scenarii diferite, companiile observă acum pierderi semnificative (situația aprovizionării/plați USD și vânzare/încasari EUR). De asemenea, deși este un principiu de lucru de risk management al trezoreriei, hedgingul revine în atenție doar când observăm pierderi). O guvernanță sănătoasa prevede că aceste reguli să fie implementate permanent, și nicidecum să existe un interes speculativ.

Reamintim ca Bugetul este sfânt pentru orice manager.

Prin implementarea bugetelor la nivel de departamente vei avea beneficii precum:

  • asumarea bugetului de către manageri și responsablizarea acestora
  • vei putea să corelezi bugetele cu rezultatele așteptate, prin definirea și monitorizarea unor indicatori de performanță  (KPIs) la nivel de departament
  • ai un instrument de control care îți permite ție ca antreprenor sau CEO să delegi mai mult și să te axezi pe zona strategică.

Este bine ca remunerarea performanței managerilor să fie direct corelată cu gradul de respectare a bugetelor. Performanța unui manager nu se limitează doar la realizarea țintelor operaționale, ci trebuie analizat în ce masură s-au menținut standardele de cost și buget total.

În același timp, avem un cuplu care conduce businessul: CEO+CFO.

Sunt două rațiuni în spate:

  • Cea de control și echilibru între orientarea directorului general către target-ul comercial și creștere agresivă, care, de obicei, este bonusat pe baza performanței economice pe termen scurt.
  • Cea de implicare proactivă și agilă în decizia de business a directorului financiar, omul care simte cel mai bine cifrele și pârghiile de creștere.

În contextul actual este nevoie de implicarea profesioniștilor din domeniul financiar-contabil la un nivel superior, cu instrumente adaptate și abordare orientată spre business.

Am lansat Programul “De la Contabil la CFO” dedicat profesioniștilor din domeniul financiar care își propune mentorat și training pentru acestia.

Este unicul program de acest tip din România, pragmatic, facilitat de Ioana Arsenie – expert cu peste 20 ani în roluri de top, membru în board și autor a numeroase studii, analize și opinii dedicate în principal IMM-urilor, în slujba cărora activează prin propriul cabinet de consultanță din 2015.Oferim o abordare de învățare experiențială, având structura realizată din experiența unui om de finance care s-a dezvoltat etapă cu etapă, nu în câțiva ani, ci în diverse etape ale ciclurilor economice și în medii culturale și de business variate.

În cadrul programului beneficiarii vor primi:
-training și mentorat (4 sesiuni de grup a 3 ore), intercalate cu teme și aplicații personalizate
-facilitare diagnoză și planificare carieră (profil și întâlnire cu HR/coach)
-interacțiuni și schimb de experiență cu personalități din finance cu expertiză variată așa încât să fie cat mai ușor de integrat în bagajul propriu al participanților arii de business și finanțe complementare.
-la final, festivitatea de absolvire.
Ioana Arsenie, strateg financiar și fondatoarea Trusted Advisor facilitează acest program în care participanții beneficiază și de o întalnire 1:1 pentru calibrarea planului de carieră.

În 16 ianuarie debutează seria a doua a programului – iar inscrierile sunt în curs în această perioadă.

Ioana Arsenie este profesionist în finanțe cu experiență din anul 2000, în roluri strategice, board advisor și fondatoarea Trusted Advisor & Trusted App- aplicatia de raportare financiară și bugetare digitalizată pentru IMM-uri.

Mai multe info https://trustedadvisor.ro/ si  https://ioanaarsenie.ro/