La ce vârstă au persoanele dificultăţi la angajare

De Jurnalul Național 201 citiri
5 min citire

Discriminarea la angajare pe criterii de vârstă, precum discriminarea în general, reprezintă o realitate des întâlnită în piaţa muncii din România, potrivit unui comunicat al iniţiativei Angajez 45+, remis, luni, AGERPRES.

În România, la fel şi dificultatea angajatorilor de a atrage angajaţi cu adevărat competenţi, care se pot adapta uşor sau care sunt deschişi la noile contexte generate de globalizare/digitalizare. Un astfel de dezechilibru afectează întreaga societate iar falia apărută între cele două straturi principale ale pieţei muncii este responsabilă pentru reale conflicte de natură personală, profesională şi organizaţională.

În acest sens, vreme de doi ani, Angajez 45+ a funcţionat ca o platformă civică pentru vocile tuturor actorilor din piaţa muncii din România, a derulat activităţi strategice de promovare a incluziunii şi de combatere a discriminării candidaţilor, pe criterii de vârstă, a monitorizat şi analizat comportamentele şi practicile din piaţă şi a concluzionat această activitate sub forma unui raport detaliat.

În opinia sa, „Discriminarea de vârstă este un fenomen vizibil nu numai în România, ci şi în restul Europei. Şi, dacă până acum câţiva ani, cele mai active campanii de comunicare ţinteau egalitatea de şanse prin combaterea discriminării de sex, religie, rasă s.a.m.d., acum subiectul vârstei este cel de actualitate. Sperăm că prin acest prim proiect care adresează anomaliile pieţei locale, Angajez 45+, să creăm schimbare prin aducerea împreună la aceeaşi masă de discuţii a cât mai multor decidenţi”, a afirmat Alina Anghel, cofondator Angajez 45+.

În urma raportul, realizat la începutul acestui an, de către echipa de voluntari ai campaniei naţionale Angajez 45+ prezintă informaţii complexe şi date statistice despre discriminarea la angajare pe criterii de vârstă, precum şi perspective ale angajatorilor, agenţiilor de recrutare, platformelor de recrutare, candidaţilor şi profesioniştilor direct implicaţi în implementarea proiectului.

Astfel, calităţile dorite la un angajat 40+, numărul de interviuri susţinute pentru obţinerea unui loc de muncă, deschiderea pentru dobândirea de noi competenţe, progresul şi regresul profesional, motivele neaccesării beneficiilor fiscale şi multe alte subiecte de interes public sunt însoţite în acest raport, de cifre şi procente ce ne ajută să facem înţeleasă cu mai mare uşurinţă dimensiunea concretă a acestor fenomene agresive şi progresive de discriminare şi fracturare cu care ne confruntăm la nivel de ţară.

„Din 2019 şi până în prezent, periodic am organizat întâlniri cu manageri de resurse umane şi cu business-managers pentru a explora interesul lor faţă de Campania Angajez 45+ şi faţă de beneficiile incluziunii. În peste 60 de întâlniri cu companii din Bucureşti şi din ţară, am primit, de regulă, răspunsuri asiguratorii de genul: „în compania noastră nu există această problemă, firma are un bun mix de generaţii şi este deschisă pentru oricine aplică”. Realitatea şi percepţia asupra ei sunt însă două lucruri care nu se suprapun complet, iar prezenţa discriminărilor la angajare pe motive de vârstă ne-a determinat să aprofundăm cunoaşterea şi descoperirea angajatorilor care dovedesc că au intrat în secolul XXI”, a spus, la rândul său, Rodica Obancea, cofondator Angajez 45+.

Angajez 45+ a fost lansat în toamna anului 2018, ca proiect marca Great HRs, la iniţiativa cofondatoarelor Rodica Obancea, master Certified Coach & Co-Founder Great HRs, Viitorul Meu şi Alina Anghel, Owner The Basics Agency & Co-Founder Great HRs, Restart Camp, MMI Romania, ca un manifest de combatere a crizei forţei de muncă şi a discriminării pe criterii de vârstă, la angajare.

Proiectul Angajez 45+ a cunoscut un impact imediat în rândul angajatorilor incluzivi din piaţă, astfel că primele companii care s-au alăturat proiectului sunt: Ipsos, Societe Generale Global Solution Centre, Wyser România, DB Cargo România, Nestle România.

Alături de aceşti angajatori s-au alăturat alte câteva companii care au susţinut iniţiativa proiectului prin resurse proprii: Undelucram, Happy Recruiter (Dora, Robotul de recrutare), Lugera, Georgia Management, LeoHR, WeDoHR, GabTeo, Total Business Solutions, Jobful, Viitorul Meu, The Copy Pie, The Basics Agency, If Magic, Patrula de Reciclare, District 30, Lighthouse Communications, AbleHub, Jooble, Jobsora, Advanced Robotics, Ipsos Interactive Services, Brexton, Alesiuc Photography, Content Works, Exolerate.




Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc

Prețurile la carnea de porc și produsele din carne de porc reprezintă o preocupare suplimentară pentru mulți români. În perioada [...]

Cine e Călin Georgescu și ce avere are

Alegeri prezidențiale 2024: Ce avere deține Călin Georgescu, candidatul surpriză al primului tur? În conformitate cu legislația în vigoare, toți [...]

Platforma „educațională” a lui Andrew Tate Hustler’s University, spartă de hackeri

O investigație realizată de Daily Dot a dezvăluit un atac cibernetic asupra platformei „The Real World”, creată de influencerul controversat [...]

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Începând cu 1 ianuarie 2025, valoarea punctului de referință [...]