Legea migrației din Marea Britanie va repeta greșeli

De Jurnalul Național Externe Politică 216 citiri
12 min citire

Inrolare trafic.ro




Planurile Regatului Unit de a reține și de a deporta solicitanții de azil care ajung pe țărmurile sale prin mijloace neautorizate, cum ar fi cu bărci mici, este o replică a celebrei Operațiuni Sovereign Borders din Australia, spun activiștii, avocații și refugiații din Australia.

Proiectul de lege privind migrația ilegală propus de Regatul Unit, spun ei, va fi ineficientă împotriva traficanților de persoane, precum politica australiană și, de asemenea, va distruge viețile persoanelor care solicită azil prin detenții pe termen nedeterminat și prin nerespectarea drepturilor omului.

Detenția pentru imigranți în Australia este asemănătoare cu „tortura”, a declarat pentru Al Jazeera Ian Rintoul, un activist politic și purtător de cuvânt al Coaliției pentru Acțiunea pentru Refugiați din Sydney, Australia.

„Centrele de detenție (în Australia) sunt înțelese acum – cunoscut cunoscut – ca fiind fabricile de boli mintale”, a spus Rintoul, referindu-se la depresie și alte boli pe care le-au dezvoltat mulți solicitanți de azil și refugiați aflați în detenția pentru imigranți din Australia.

Deși Regatul Unit susține că proiectul de lege este conceput pentru a opri contrabanda de persoane și a împinge solicitanții de azil pe căi sigure și legale pentru a intra în Regatul Unit, detenția pentru imigranți va fi primul port de escală pentru procesarea solicitanților de azil care sosesc pe căi neregulate în Regatul Unit.

Sunt acum în curs de desfășurare planuri de a converti fostele baze ale Royal Air Force din Essex și Lincolnshire în centre de detenție pentru a-i găzdui pe cei care vor fi reținuți în temeiul proiectului de lege al Regatului Unit, care nu specifică o limită de timp pentru cât pot fi reținuți solicitanții de azil.

Clauza 12 din proiectul de lege propus prevede că un solicitant de azil poate fi reținut atâta timp cât este „în mod rezonabil necesar” pentru a decide ce ar trebui făcut cu privire la cererea sa de azil.

Acest lucru lasă calea deschisă pentru detenția nedeterminată, arbitrară, similară cu ceea ce se întâmplă adesea în Australia, a declarat Alison Battisson, avocat australian pentru drepturile omului și director al organizației Human Rights for All.

„Va fi o sărbătoare (mobilă)… și anume: detenția dumneavoastră va lua sfârșit dacă și când vă vom îndepărta sau vom lua o altă decizie administrativă care vă permite să rămâneți”, a spus Battisson.

Acest limbo este principala suferință a detenției pe termen nedeterminat pentru imigranți, a spus Battisson, care lucrează cu refugiații din sistemul de detenție pentru imigranți din Australia.

Centrele de detenție pentru imigranți din Australia sunt, de asemenea, extrem de violente și problemele cu drogurile sunt predominante, a adăugat ea.

„În unele cazuri, (unele) centre de detenție sunt conduse de anumite bande criminale. Deci este un loc incredibil de înspăimântător”, a spus ea pentru Al Jazeera.

„Nu ai nicio idee despre viitorul tău”, a spus Hossein Latifi, un refugiat care a petrecut nouă ani în detenție pentru imigranți din Australia și a fost eliberat abia la începutul anului trecut.

„Oamenii aceia nu au comis niciodată vreo crimă. Au venit pentru siguranță și libertate și pentru un viitor mai bun”, a spus el.

De-a lungul anilor petrecuți în detenție în Australia, Latifi nu a avut nicio indicație despre când se va termina.

Spre deosebire de un deținut din închisoare, el nu avea o sentință cu o dată stabilită pentru eliberare. Necunoașterea a fost incredibil de dăunătoare sănătății sale mentale și fizice, a spus el.

„Deveniți (o) persoană foarte deprimată.”

„Nu vrei să vorbești cu familia ta. Nu vrei să vorbești cu nimeni”, a spus el. „Doar o întrebare în mintea ta… când voi pleca din acest loc.”

Acum eliberat cu o viză de trecere, Latifi a spus că nu va uita niciodată ce i s-a întâmplat.

„Nu vei simți din nou același lucru pe care l-ai simțit înainte de detenție”, a spus el. „Nu o uitați.”

Incompatibilitate juridică

Detenția pe perioadă nedeterminată este ilegală în conformitate cu legile internaționale ale cărora Regatul Unit și Australia sunt semnatare, dar ambele țări au ales să-și ignore obligațiile legale.

În cazul Regatului Unit, proiectul de lege privind migrația ilegală încalcă legislația internațională și națională, dar guvernul continuă cu punerea sa în aplicare.

„Guvernul admite efectiv că acest proiect de lege va încălca drepturile omului și Convenția Europeană a Drepturilor Omului”, spune Alison Pickup, directorul organizației britanice Asylum Aid. „Este, de asemenea, incompatibil cu Convenția privind refugiații”, a spus Pickup.

Potrivit Pickup, proiectul de lege este „trecut prin parlament într-un interval de timp foarte accelerat”. Acest lucru s-ar putea datora faptului că guvernul dorește să distragă atenția de la toate celelalte probleme foarte reale cu care se confruntă Regatul Unit, a spus ea, de la COVID la criza costului vieții.

„Acest proiect de lege este o piesă de cruzime performativă”, a spus ea. „Vom avea (de asemenea) alegeri generale anul viitor. Deci, momentul, trecerea legislației, trecerea ei, (este) potențial dictată de un calendar electoral.”

Deportări și voturi

În Australia, politica a fost, de asemenea, un factor cheie în spatele politicii de azil.

Oficial, detenția în instituțiile offshore a refugiaților și solicitanților de azil care sosesc cu barca în Australia este un mecanism de prevenire a contrabandei de persoane. Dar mulți susțin că acesta este doar un front pentru o politică inerent discriminatorie care câștigă voturi.

Ambele partide politice principale din Australia, Partidul Laburist de stânga și Partidul Liberal de centru-dreapta, au creat teamă în privința solicitanților de azil care sosesc cu barca și au folosit politici dure de imigrație pentru a câștiga alegătorii, Behrouz Boochani – un autor premiat, fost refugiat. și acum comentator politic – a spus Al Jazeera într-un interviu anterior.

O parte cheie a Operațiunii Sovereign Borders din Australia implică trimiterea solicitanților de azil într-o țară terță în timp ce cererile lor de azil sunt procesate.

Proiectul de lege din Regatul Unit face ecou într-o anumită măsură, obligând ca solicitanții de azil să fie îndepărtați din Regatul Unit într-o țară terță sigură. Ei vor deveni apoi responsabilitatea țării care le-a acceptat.

Avocații și activiștii australieni au susținut că parlamentul Marii Britanii nu a luat în considerare cât de sigure sunt țările în care vor trimite solicitanții de azil. O lipsă similară de previziune a pus refugiații și solicitanții de azil din Australia în situații incredibil de periculoase.

Tamim, un refugiat, este reținut în Nauru, o mică insulă din Pacific unde Australia trimite solicitanți de azil – împreună cu Papua Noua Guinee (PNG) – când ajung în țară.

Refugiatul politic din Bangladesh, în vârstă de 35 de ani, a cerut guvernului australian reinstalarea de nenumărate ori, dar nu a primit nicio indicație cu privire la momentul în care detenția sa pentru imigranți ar putea înceta.

Viața pe Nauru, a spus el, este plină de pericole.

„O mulțime de (lucruri) se întâmplă aici. Poporului din Nauru… nu le place ca refugiații să rămână aici”, a spus el.

Abuzul și neglijarea deținuților, în ceea ce gruparea pentru drepturile omului Amnesty International a descris ca fiind „închisoarea în aer liber” din Nauru, au fost bine documentate, la fel ca și pericolul de a trăi în Nauru și PNG ca refugiat sau solicitant de azil.

„Acele locuri au devenit foarte repede extrem de nesigure pentru oamenii care erau procesați acolo”, a spus Battisson, „și asta pentru că comunitățile locale aveau o percepție… că refugiații care veneau acolo erau periculoși”.

Tamim a fost atacat și jefuit de localnicii din Nauru de trei ori, a spus el.

Poliția a promis că va urmări suspecții, dar acum au trecut doi ani și nu a existat niciun rezultat, a spus Tamim.

Călătorii din ce în ce mai periculoase

Proiectul de lege din Regatul Unit este de așteptat să împiedice solicitanții de azil să facă călătoria în Marea Britanie cu ambarcațiuni mici precum cea în care Tamim a venit în Australia.

Rintoul a spus că proiectul de lege va da naștere doar acelorași oameni care fac călătorii diferite și mai periculoase „pentru a încerca să evite detectarea”.

„Poate că vom vedea mai mulți oameni în spatele containerelor cu riscul de a fi sufocați, introduși ilegal pe canal sau vor fi lăsați în circumstanțe periculoase în tabere de refugiați sau în alte locuri din Europa”, a spus el.

Tamim nu a avut luxul de a aplica pentru o viză de refugiat în Australia. A trebuit să părăsească Bangladesh în grabă, un traficant de persoane care aranja o rută continuă din țara sa până în Australia. Nu exista altă opțiune, a spus el.

Povestea lui Latifi a fost asemănătoare. El a spus că totul s-a întâmplat prea repede și că nu a avut timp de planificare.

„Am încercat să ies din acea situație”, a spus Latifi. „Deci a fost foarte rapid.”

Rintoul a spus că dacă ar exista modalități rezonabile și formale de a obține protecție, refugiații – precum Latifi și Tamim – nu s-ar urca pe bărci.

„Oamenii nu trebuie să se urce pe o barcă mică pentru a face excursii peste canal dacă există (există) o modalitate formală de a obține protecție”, a spus el.

„Dacă ar exista o modalitate prin care Marea Britanie să ia 10.000 de oameni pe lună din Franța, oamenii nu s-ar afla pe bărci mici.”

Sursa – www.aljazeera.com