În zilele negre ale restricțiilor de călătorie, companiile aeriene europene au oferit o demonstrație clară a limitelor întâlnirilor virtuale.
Principalii șefi ai companiilor aeriene pe linkul video la un summit anual al industriei din 2021 au rămas uimiți când un panou online s-a dezlegat, în timp ce linia moderatorului a eșuat. Gazda s-a întors după ce directorii executivi au încercat să umple timpul vorbind despre planurile lor de vacanță, dar a dispărut din nou după ce a căzut de pe scaun.
A fost mai captivant decât multe conferințe, dar s-a dovedit și un punct: predicțiile privind dispariția călătoriilor de afaceri ca urmare a ascensiunii platformelor de videoconferință precum Zoom și Microsoft Teams au fost dezactivate.
Fondatorul Microsoft, Bill Gates, a prezis că mai mult de 50% din călătoriile de afaceri vor dispărea și chiar și unii șefi seniori ai companiilor aeriene au considerat că o parte semnificativă a dispărut pentru totdeauna.
Dar, în realitate, directorii s-au grăbit să abandoneze apelurile video și să se întoarcă pe drum. La fel ca multe schimbări care păreau permanente în timpul pandemiei, vechile obiceiuri au revenit constant.
Cel mai surprinzător este că InterContinental Hotels Group a raportat că cererea și veniturile pentru călătoriile corporative din SUA au revenit deja la nivelurile de dinainte de pandemie.
La compania aeriană americană Delta, călătoriile de afaceri și-au revenit la „undeva la mijlocul anilor 80” la sută din nivelurile normale, în timp ce recuperarea este mai lentă, dar se dezvoltă în Europa. Proprietarul British Airways, IAG, a declarat că rezervările pentru companii au revenit la 70% din normal și își propune să revină la 85% în acest an.
Corporațiile sunt încă în urmă în plină expansiune a călătoriilor de agrement, dar recesiunile anterioare sugerează că călătoriile de afaceri durează, de obicei, mai mult pentru a reveni, ceea ce înseamnă că ar trebui să existe loc pentru a crește în continuare. McKinsey a calculat că călătoriile internaționale de afaceri din SUA au avut nevoie de cinci ani pentru a se recupera complet din criza financiară globală, în timp ce călătoriile de agrement au revenit în doi ani.
Recuperarea vine în ciuda costului uimitor al zborului. British Airways, American Airlines și Virgin Atlantic au cotat joia trecută mai mult de 7.500 de lire sterline pentru o călătorie dus-întors la clasa business între Londra și New York în ultima săptămână a lunii aprilie.
Prețurile reflectă costul mai mare al operațiunilor companiilor aeriene și capacitatea de zbor, care este încă mai mică decât înainte de pandemie în întreaga industrie. Dar ele întăresc și apetitul exuberant pentru zbor. Companiile aeriene stabilesc prețurile biletelor pentru a reflecta cererea, iar pasagerii și companiile înghit aceste prețuri în ciuda unor buzunare continue de întrerupere a călătoriilor în acest an, inclusiv a peste 300 de zboruri anulate în 10 zile de pe aeroportul Heathrow din Londra din cauza unei greve.
Ariel Cohen, fondatorul platformelor corporative de rezervare Navan, a declarat că afacerea sa a cunoscut o schimbare în mixul de persoane care călătoresc, cu o scădere ușoară față de călătorii clasici, cum ar fi cei care lucrează în vânzări, dar o creștere a călătoriilor interne din cauza muncii hibride. .
„Teoria este că, pentru că ai mai mult lucru la distanță, oamenii trebuie să se întâlnească mai mult pentru că nu se cunosc”, a spus el.
Viitorul călătoriilor corporative este semnificativ din punct de vedere economic. Industria susține că a susținut indirect unul din șapte locuri de muncă din întreaga lume înainte de pandemie și a prezentat venituri anuale de 1,4 miliarde de dolari în 2019. Pentru multe companii aeriene, este existențial: călătoriile de afaceri generează până la 75% din veniturile companiilor aeriene din unele zboruri internaționale, conform firmei de audit PwC.
Sursa – www.ft.com