Noi obiective de reducere a consumului de plastic, din ambalajele marcă proprie, anunţate de Kaufland

426

Raitalerul Kaufland îşi propune să folosească plastic reciclat în proporţie de 20% în toate ambalajele de plastic ale mărcilor proprii până în 2025 şi să susţină astfel o economie circulară sustenabilă, ca parte a strategiei REset Plastic, structurată la nivel de grup, a anunţat joi compania.

În plus, din grijă pentru mediu, Kaufland România anunţă eliminarea integrală a plasticului negru din ambalajele produselor marcă proprie, până la finalul anului 2021.

„Deşi reciclabil, plasticul negru reprezintă o provocare în ciclul integral de reutilizare, fiind mai dificil de detectat de tehnologia de sortare utilizată în instalaţiile comune de reciclare. Procesul ar putea fi simplificat considerabil prin noi procese de detecţie, care să poată separa deşeurile de plastic negru la un nivel industrial ridicat. Cu toate acestea, obiectele negre de diferite tipuri de plastic sunt amestecate, iar separarea lor manuală ar consuma resurse considerabile de timp”, se menţionează în comunicat.

Prin urmare, Kaufland România a luat decizia să elimine plasticul negru din toate ambalajele sale pentru mărcile proprii până la sfârşitul anului 2021, optimizând astfel tot procesul de reciclare.

„Suntem o companie pentru care sustenabilitatea este prioritară, considerăm că este de datoria noastră să oferim un exemplu de grijă pentru mediu şi să milităm pentru un circuit de consum responsabil. Această măsură ne ajută atât în efortul general de a reduce consumul de plastic de unică folosinţă, cât şi în promovarea întregului proces de reciclare, prin eliminarea totală a unei categorii de plastic”, a declarat Valer Hancaş, director Comunicare şi Corporate Affairs Kaufland România.

Cu o politică solidă de sustenabilitate, Kaufland România susţine constant acţiuni cu beneficii directe pentru mediul înconjurător. Compania a anunţat încă din octombrie 2018 că va reduce consumul de plastic cu 20% până în 2025 şi că va asigura reciclabilitatea în proporţie de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.

În 2020, românii au reciclat aproximativ 3 milioane de ambalaje, echivalentul a 400 de tone de deşeuri, prin intermediul automatelor de colectare din magazinele Kaufland România din întreaga ţară.

„Ca parte a demersurilor REdesign şi REcycle, Kaufland se apropie cu încă un pas de viziunea ‘Mai puţin plastic – circuite închise’. Proiectul este parte din iniţiativa REset Plastic, strategia dezvoltată la nivel internaţional a grupului Schwarz privind plasticul. Abordarea holistică cuprinde de la evitare, design, reciclare şi înlăturare până la inovare şi informare”, se mai spune în comunicat.

Aşadar, Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 ţări, 132.000 de angajaţi şi o reţea de 143 de magazine în România.

Sursa: agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata