Pakistanul vede o scădere bruscă a cumpărăturilor de Eid din cauza inflației în creștere

De Jurnalul Național Bani Externe 222 citiri
4 min citire

Inrolare trafic.ro




Vânzările cu amănuntul pentru sărbătoarea musulmană au înregistrat o scădere bruscă în comparație cu anii precedenți, deoarece inflația a ajuns la 35% în martie.

Vânzările cu amănuntul din Pakistan au înregistrat o scădere bruscă în comparație cu anii precedenți în perioada premergătoare sărbătorii musulmane de Eid al-Fitr, spun comercianții cu amănuntul, pe măsură ce cumpărătorii resimt o creștere a inflației de decenii.

Înainte de Eid al-Fitr, care se așteaptă să cadă sâmbătă în Pakistan, pentru a marca sfârșitul lunii sfinte a Ramadanului, înregistrează în mod tradițional cele mai mari vânzări ale anului.

Dar în acest an, țara se confruntă cu o criză economică paralizantă.

„A existat o reducere cu 20% a vânzărilor în toate categoriile, cu excepția hainelor pentru femei”, a declarat Tariq Mehboob, președintele Chain Store Association Pakistan (CAP) și CEO al Royal Tag, o marcă de îmbrăcăminte pentru bărbați, pentru agenția de presă Reuters.

Inflația a atins 35% în martie, alimentată de o depreciere a monedei, de reducerea subvențiilor și de impunerea de tarife mai mari pentru a asigura un pachet de salvare de 1,1 miliarde de dolari de la Fondul Monetar Internațional.

Inflația alimentară a crescut la peste 47% și chiar și clasa profesionistă mai bogată face schimbări în stilul de viață pentru a face față creșterii prețurilor.

„Pakistanezii și-au pierdut mai mult de 50% din avere în ultimii doi ani sub formă de depreciere, așa că acum vindeți unor oameni cu 50% mai puține fonduri disponibile, în timp ce costul a crescut cu 100%”, a spus Asad Shafi. , proprietara brandului de îmbrăcăminte pentru femei Cross Stitch.

„Așteptările retailerilor de modă sunt atât de scăzute încât chiar și atingerea pragului de rentabilitate sau a vânzărilor minime strict doar pentru a rămâne în viață este acceptabilă”, a adăugat el.

Asfandyar Farrukh, co-fondatorul CAP și director general al Hub, un magazin de articole din piele, a declarat că cumpărăturile Eid par să fi început mai devreme și să fi atins apogeul mai devreme, coincide cu zilele de plată a salariului, iar clienții anticipează creșterile de preț.

„Mărcile consacrate nu înregistrează o scădere la fel de mare a veniturilor ca piețele locale, deoarece sunt frecventate mai mult de clienții cu venituri medii și superioare”, spune Farrukh.

De obicei, piețele și centrele comerciale pline de viață care vizează clasa mijlocie și mijlocie inferioară, cum ar fi Anarkali și Liberty Market din orașul Lahore, din est, au raportat ambele mai puțini clienți.

Ashraf Bhatti, președintele Asociației Comercianților Anarkali, a declarat pentru Reuters că a existat o reducere de 50% a cumpărăturilor Eid în acest an, în timp ce Sohail Sarfaraz Mani, președintele Asociației Comercianților din Piața Libertă, a estimat că scăderea a fost de aproximativ 35%.

Scăderea vânzărilor se adaugă la încetinirea economiei de 350 de miliarde de dolari a Pakistanului, care a avut probleme în ultimele luni pe fondul unor politici dure de stabilizare, inclusiv creșterea ratelor dobânzilor de către banca centrală la un maxim istoric de 21%.

Pakistanul se așteaptă ca economia sa să crească cu 2% în cursul anului fiscal curent. Cu toate acestea, în aprilie, Banca Mondială a redus previziunile de creștere ale Pakistanului de la 2% la 0,4%.

Sursa – www.aljazeera.com