Până la sfârşitul anului, vom avea şase elicoptere Black Hawk destinate situaţiilor de urgenţă, a anunţat Raed Arafat

De Jurnalul Național Actuale Sănătate 257 citiri
5 min citire

Inrolare trafic.ro




 

Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), a vorbit, în cadrul conferinţei naţionale „De la şoselele morţii înapoi pe drumul spre viaţă”, organizată de Antena 3 CNN prin proiectul România Inteligentă, despre siguranţa pe şoselele din România, dar şi despre cum va fi îmbunătăţit sistemul medical de urgenţă.

Conferința este organizată de postul de televiziune Antena 3 CNN, parte a Intact Media Group, alături de cotidianul național Jurnalul şi continuă seria de evenimente România Inteligentă platformă media marca Antena 3 CNN.

Concret, această conferință „De la şoselele morţii înapoi pe drumul spre viaţă”, moderată de Adrian Ursu, este transmisă live pe site-urile antena3.ro, jurnalul.ro, incomemagazine.ro şi pe paginile de Facebook Antena 3 CNN, Jurnalul şi Income Magazine, iar tronsoane ale dezbaterii vor fi preluate live pe postul TV Antena 3 CNN.

În precizările sale, „Cam după 2007-2008, am îmbunătăţit parcul auto la Ambulanţe, la Serviciile de Ambulanţă, la SMURD, am răspândit SMURD-ul în toată ţara, am început să creştem capacitatea aeriană de intervenţie şi asta a însemnat sosire mult mai rapidă la accidentele în afara oraşului şi trimiterea unor echipe foarte bine pregătite, cu Descarcerare, cu tot, ca să poată să salveze vieţi.

Pentru a reduce mortalitatea şi pentru a reduce complicaţiile celor care sunt răniţi grav, ai nevoie de un sistem de urgenţă performant, înspre spital, la Primiri Urgenţe şi, bineînţeles, la diferite specialităţi care tratează pacientul respectiv, că vorbim de Chirurgie, Ortopedie, Reabilitare, care este extrem de importantă după accidentul rutier.

Noi, pe această linie, am continuat să investim. Dacă dau numai cifre din ultimele investiţii, făcute în ultimii cinci ani, s-a modernizat complet parcul autospecialelor de descarcerare mai complexe, care sunt acum 66 de autospeciale noi distribuite în ultimii doi ani, toate maşinile de Pompieri noi care se distribuie au echipamente de descarcerare tocmai ca să poată dacă ajung să scoată cât mai rapid pacientul.

Îmbunătăţim viitoarele Ambulanţe şi vor fi total altceva faţă de ce am folosit până acum, cu multă tehnologie şi dotare pe ele”, a spus Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), în cadrul conferinţei naţionale „De la şoselele morţii înapoi pe drumul spre viaţă”, organizată de Antena 3 CNN prin proiectul România Inteligentă.

În plus, „Până la sfârşitul anului vom avea şapte elicoptere Black Hawk, şase destinate situaţiilor de urgenţă, unul, ordinii publice”

În acest sens, „Sunt zece baze aeriene funcţionale. Aşteptăm să o deschidem pe cea de-a 11-a în judeţul Suceava. Vor sosi elicopterele mari, care, fiecare este pregătit cu patru tărgi de transport. Pe lângă alte acţiuni pe care poate să le facă, una din acţiuni este asistenţa medicală de urgenţă în accidentele colective. În mijlocul lunii noiembrie le aşteptăm. Până la sfârşitul anului vom avea, sper, şapte elicoptere Black Hawk, şase destinate situaţiilor de urgenţă, unul, ordinii publice”, a precizat Raed Arafat.

„Nu există motive medicale să îi dai unei persoane ca să nu poarte centură de siguranţă”

În contextul de siguranţă, „Nu trebuie să existe nicio formă de scutire medicală pentru purtarea centurii de siguranţă. Nu există motive medicale, eu ca medic o spun, să îi dai unei persoane ca să nu poarte centură de siguranţă, inclusiv persoanele gravide. O gravidă care este fără centură de siguranţă riscă să moară, să moară fătul, pentru că nu e protejată şi abdomentul loveşte maşina”, a mai punctat Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU).

Aşadar, temele de discuţie ale conferinţei „De la şoselele morţii înapoi pe drumul spre viaţă”, organizată de România Inteligentă, au fost:

-Cum poate fi coborâtă România de pe primul loc din clasamentul european la accidente grave?
-Strategiile naționale de prevenire a accidentelor rutiere – un eșec. Cum poate fi oprit carnagiul pe șosele?
-Educația pentru siguranța rutieră, de la cursuri obligatorii în școli, la lecțiile de conduită defensivă
-Finanțările externe pentru reducerea accidentelor mortale – pe ce s-au dus banii?
-Dumuri proaste, drumuri moderne – la fel de mulți morți;
-Pietonul – cine îl educă?
-Crizele din sistemul de asigurări + lipsa educației financiare, risc suplimentar pe șosele;
-Rable pe șosea – cine le oprește înainte de a produce dezastre?

Sursa – www.antena3.ro