Planșeul care susține Piața Unirii o să fie consolidat în baza unui contract de 800 de milioane lei

De Jurnalul Național Actuale Construcţii 148 citiri
5 min citire




 

Planșeul peste Dâmbovița, care susține Piața Unirii, va fi consolidat în baza unui contract de 800 de milioane de lei, iar acest lucru va aduce restricții de trafic majore.

Astfel, contractul pentru reparații capitale la planșeul peste Dâmbovița din Piața Unirii se pregătește să fie semnat în curând, având singura ofertă depusă de Asocierea Erbașu-Concrete Solutions-BogArt, care a fost declarată conformă în urma evaluării tehnice, conform surselor Economedia.

Valoarea contractului se ridică la aproximativ 800 de milioane de lei, iar finanțarea provine de la Guvern, cu un termen de 33 de luni (9 luni pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru execuție).

Se preconizează că lucrările efective, care implică restricții majore de trafic, vor începe în anul 2025, după finalizarea celor patru runde de alegeri.

În contextul consolidărilor, este de menționat că Primăria Municipiului București (PMB) va demara, în primăvară și modernizarea a cel puțin 22 de kilometri de șine de tramvai, ceea ce va contribui la îngreunarea traficului.

În acest sens, Firma Erbașu, liderul de asociere, este un constructor puternic cu numeroase lucrări în domeniul infrastructurii de transport, inclusiv un lot de 26 de kilometri pe Autostrada Transilvania.

De altfel, în asociere cu Erbașu se află Concrete Solutions, un constructor bucureștean specializat în proiecte rezidențiale, și BogArt, companie implicată în reabilitarea Podului Grant și în numeroase licitații ale CNAIR.

Concret, în luna aprilie 2023, Primăria Sectorului 4 din București, condusă de edilul Daniel Băluță, a lansat o licitație pentru un contract cu o valoare maximă de 840 de milioane de lei pentru lucrări de consolidare și reabilitare a planșeului de acoperire a râului Dâmbovița în Piața Unirii.

Expertiza arată că acest planșeu este foarte vechi, având 80 de ani, și se află în pericol de prăbușire. Pe deasupra planșeului trece un pasaj rutier, iar sub acesta se găsește una dintre cele mai mari și aglomerate stații de metrou din București.

Exact, contractul cuprinde două obiective principale: „Planșeu peste Dâmbovița din Piața Unirii” și „Pasaj Unirii, etapa 2” (consolidarea pasajului subteran, cu lucrări de punere în siguranță realizate în 2022). Planșeul peste Dâmbovița din centrul Capitalei a fost construit în 1934 și avea inițial o lungime de 635 de metri și o lățime de 32 de metri.

În afirmaţiile sale, ”Există în linii mari două variante – să se sape tot, să se ia planşeul, să se pună altul şi a doua – pe planşeul existent să se facă lucrări de susţinere. Din câte înţeleg eu, varianta spre care merge expertiza este cea în care se sapă tot şi se pune un planşeu nou”, a punctat primarul general al Capitalei.

În precizările sale, Nicușor Dan a estimat că lucrările vor dura un an şi jumătate – doi ani, iar intersecţia de la Unirii va fi blocată.

Aşadar, ”Pasajul pe care îl avem acum la Unirii nu va fi funcţional (…) Va trebui să găsim nişte metode de ocolire. După ce o să avem expertiza o să facem (…) o evaluare a metodei de a devia traficul. (…) O să fie o mare problemă de trafic, dar e inevitabilă. Nu poţi să aştepţi până o să cadă planşeul”, a declarat în iulie 2023, Primarul General, Nicuşor Dan.

”Pe de-o parte, vor fi executate lucrări pentru refacerea completă a Planșeului Unirii, până la nivelul capetelor de pod pe care acesta este așezat, precum și înlocuirea structurii existente cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița”, a declarat primarul din Sectorul 4, Daniel Băluță.

Sursa – www.antena3.ro