Repatriere-romania.ro decedați – un serviciu care vine în ajutorul celor aflați la nevoie

0 13

Foarte mulți dintre compatrioții noștri au decis să își caute de lucru peste hotare, în speranța unui trai mai bun pentru membrii familiei rămași în țară. Avem comunități importante de români în Italia, Spania, Marea Britanie, chiar și în Canada sau Statele Unite ale Americii. Din păcate, nimeni nu trăiește veșnic și sunt destul cazurile în care unii dintre românii plecați la muncă să înceteze din viață. În afară de momentul dificil, pentru că ai pierdut pe cineva drag ție, ai destul de mult de furcă, deoarece trebuie să aduci în țară corpul celui decedat. Procedurile de repatriere nu sunt chiar atât de ușoare, și nu toată lumea le cunoaște. De aceea, am decis să oferim câteva informații despre ce operațiuni trebuie îndeplinite în aceste nefericite cazuri.

Ajutorul autorităţilor este esenţial

Cu siguranță sprijinul autorităților este esențial, și de acest lucr se ocupă foarte bine acele firme de genul repatriere-romania.ro decedati, care știu exact care sunt procedurile care trebuie urmate. Desfăşurarea procedurilor necesare depinde de parcurgerea a 3 paşi. Dar, să detaliem un pic, pe înțelesul tuturor.

Constatarea decesului

După cum este și normal, primul pas care trebuie îndeplinit este constatarea decesului. Dacă decesul s-a produs în orice țară în afară de România, în mod normal trebuie anunțate autoritățile competente din țara respectivă. Dacă decesul s-a petrecut în urma unor condiții necunoscute, sau chiar violente, autoritățile din acea țară trebuie să ceară instituţiilor medicale abilitate să realizeze autopsia corpului, pentru a vedea cauzele care au dus la încetarea din viață. Chiar dacă familia decedatului nu cere în mod expres acest lucru, ea trebuie efectuată deoarece este o obligație legală.

În cazul în care persoana care a decedat în timp ce se afla peste hotare a făcut-o din cauze naturale sau în urma unei afecțiuni incompatibile cu viața, dacă familia rămasă în urmă nu dorește autopsia și își dă și acordul în acest sens, acest pas poate fi omis.

Alcătuirea actelor

Că peste tot în lume, un deces presupune întocmirea de multe documente. Cu atât mai mult dacă decesul s-a produs în străinătate, caz în care autoritățile competente din țara respectivă trebuie să elibereze actele necesare realizării procedurii de repatriere a celor decedați. Corpul persoanei care a încetat din viață trebuie transportat cu ajutorul unui autoturism care este dotat cu o instalație frigorifică specifică. De regulă firmele care se ocupă de repatrierea celor decedați sunt dotate cu astfel de autoturisme, și tot ele se ocupă de transportul acestora, dar și de tot ceea ce presupun actele necesare pentru realizarea transportului funerar care urmează să aibă loc.

Acte pentru repartrierea celor decedaţi

Pentru că am ajuns la capitolul legat de acte, să detaliem puțin și să vedem care sunt documentele de care este nevoie pentru repatrierea celor încetați din viață în timp ce se aflau peste hotare. Este vorba despre certificatul care constată decesul – obligatoriu, și care este eliberat de către spital; un certificat de îmbălsămare – opțional, și care este eliberat tot de către spital; un pașaport mortuar pe care îl eliberează autoritățile din țara în care a survenit decesul; un certificat care atestă ca decesul s-a petrecut într-o altă ţară, eliberat de autorități. De menționat că acest certificat de deces poate fi chiar unul românesc, care este eliberat în acest caz de către consulatul sau ambasada țării noastre în respectivul stat, după ce a fost constatat decesul. Lista actelor de care mai ai nevoie se încheie cu o autorizație pentru a putea realize transportul funerar internațional, care cade în sarcina firmei care realizează transportul corpului celui decedat

Apelează la firme profesioniste

După cum observi, este nevoie de multă alergătură, de aceea se recomandă să apelezi la firme specializate de genul repatriere-romania.ro decedaţi, care se vor ocupa cum trebuie de toate cele necesare. Nu este necesar ca tu sau oricine altcineva din familie să se deplaseze fizic către țara unde a avut loc decesul pentru a se ocupa de toate aceste proceduri. Dacă totul este în regulă, și mai achiți rapid și costurile care se impugn, întreaga procedură, la care se adaugă și transportul, nu ar trebui să se întindă pe o durată mai mare de două – trei zile. Intervalul este, evident, mai mare, atunci când decesul a avut loc în condiții suspecte: posibilă sinucidere, accident, crimă, și este nevoie și de efectuarea autopsiei, după cum aminteam mai sus.

Cum se transcrie certificatul de deces realizat peste hotare

În condițiile în care membrii familiei decedatului nu doresc să anunțe încetarea din viață a acestuia la consulatul sau ambasada României de pe teritoriul statului unde a avut loc, se eliberează certificatul de deces internațional. Rubricile care sunt completate în acest caz sunt: numele și prenumele, locul și data nașterii, numele părinților persoanei decedate, precum și, obligatoriu, data și locul decesului. Este important ca toate aceste date să fie trecute în mod corect, pentru că în cazul în care apar unele erori, acestea trebuie modificate prin supralegalizare, ceea ce înseamnă timp pierdut și costuri mult mai mari.

Ulterior, pe baza acestui certificat internațional, la care se adaugă și documentele de repatriere, autoritățile din ţara noastră vor elibera, la rândul lor, un certificate de deces. Este nevoie însă ca acel certificat internațional să fie transcris, însă numai cu aprobarea autorităţilor publice din localitatea unde a domiciliat persoana care a încetat din viață. Nu este obligatoriu ca certificatul de deces românesc să fie eliberat înainte de înmormântare, procedura poate fi realizată la maxim 6 luni după deces.

Reține: este nevoie ca un traducător care este autorizat să se ocupe de traducerea integrală a certificatului internațional de deces, după care, trebuie ca notarul public să legalizeze traducerea și copia certificatului. De asemenea, trebuie copii la xerox după certificatul de căsătorie și cel de  naştere al persoanei care a încetat din viață, cartea de identitate sau pașaportul acestuia, precum și cartea de identitate a solicitantului.

Acte necesare pentru a putea elibera certificatul de deces românesc

Evident, este nevoie și de unele acte pentru ca să poată fi eliberat un certificate de deces românesc. Acestea sunt: certificat de deces internațional – în format original, dar și copia lui legalizată; traducere legalizată certificat deces internațional, care trebuie prezentată în original; cartea de identitate a solicitantului prezentată atât în format original cât și copie; paşaportul sau cartea de identitate a persoanei care a încetat din viață, atât în original cât şi în copie; certificat de căsătorie şi de naştere al persoanei decedate, atât în format original cât şi copie; o cerere pentru transcrierea decesului, completată și semnată.

Tot acest dosar trebuie depus la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din localitatea în care a domiciliat persoana care a decedat, iar în urma acestuia se va primi adeverința care atestă înhumarea, împreună cu certificatul de deces remis de către autoritățile din ţara noastră.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata