Richard Cuevas: Părți ale modelului 787 Dreamliner au fost asamblate cu „consecințe devastatoare”

De Jurnalul Național Actuale Călătorii Companii 94 citiri
6 min citire

Inrolare trafic.ro




Un denunțător al practicilor de siguranță în producție la Boeing a afirmat, miercuri, că această companie a fabricat părți ale modelului 787 Dreamliner într-o manieră nesigură, cu potențiale consecințe devastatoare, anunță CNN.

Denunțătorul este Richard Cuevas.

Astfel, acesta lucrează ca mecanic la Strom, contractant al Spirit Aerosystems, un partener de producție al Boeing.

Cuevas susține că a fost martor atunci când mai multe găuri au fost executate în mod necorespunzător în pereții etanși de presiune din față ai avioanelor 787 și că procedeul a fost aplicat la fabrica deținută de Spirit Aerosystems în Wichita, statul american Kansas, în 2023.

Peretele etanș reprezintă una dintre părțile principale ale infrastructurii unui avion și este esențial pentru menținerea intactă a aparatului în zbor, notează CNN.

Denunțătorul a precizat că a depus o plângere în luna octombrie 2023 la Boeing și Spirit Aerosystems cu privire la „procesele de fabricație și întreținere substandard” la care a fost martor.

El adaugă că a fost concediat câteva luni mai târziu, potrivit documentelor depuse de avocații lui Cuevas și obținute de CNN.

Boeing a anunțat că a investigat anterior acuzațiile lui Cuevas și că acestea „nu au reprezentat o problemă de siguranță”.

Astfel, „Un angajat al unui subcontractant ne-a raportat îngrijorări pe care le-am investigat cu atenție, deoarece luăm în serios orice problemă legată de siguranță. Analiza tehnică a stabilit că problemele ridicate nu prezentau probleme de siguranță”, a precizat compania.

Boeing a mai comunicat că analizează documentele pe care avocații lui Cuevas le-au făcut publice miercuri.

Însă, Spirit Aerosystems și Strom nu au răspuns imediat la solicitările de comentarii formulate de CNN.

 

Denunțător: muncitorii au dat găuri mai mari decât trebuie în pereții etanși de la a două avioane 787

În denunțul său, Richard Cuevas spune problemele pe care le-a observat la pereții etanși de presiune au fost provocate la două avioane la a căror construcție a participat. El crede că aceste probleme riscă să genereze „o catastrofă”.

În opinia lui Cuevas, muncitorii au dat găuri mai mari decât specificațiile Boeing „pentru a îndepărta vopseaua în exces din orificii și pentru a accelera procesul” de fabricație. În opinia sa, procedura non-standard ar putea compromite presiunea aerului din avioane, generând un risc grav pentru siguranța pasagerilor aflați la bord.

După plângerea înaintată către Boeing, aceasta din urmă a notificat conducerea Spirit Aerosystems iar Cuevas susține că unul dintre colegii săi de muncă a remarcat că printre ei s-ar afla „un turnător”.

Denunțătorul estimează că problemele de fabricație pe care le-a sesizat și raportat ar putea afecta cel puțin 10-12 avioane, fie în producție, fie deja livrate către Boeing.

 

boeing depresurizat avion coborat 8000 metri cateva minute

Ce au mai dezvăluit denunțătorii Boeing în ultimii ani

Denunțurile foștilor angajați sau colaboratori au devenit o caracteristică a scandalului care afectează Boeing de mai mulți ani.

Un denunțător anterior, inginerul Sam Salehpour, a declarat că a identificat și raportat probleme similare la aeronavele 787 și 777.

Denunțurile sale au fost, aparent, luate în serios: timp de aproape doi ani, începând din 2021, Administrația Aviatică Federală din SUA, FAA, și Boeing au întrerupt livrările de aeronave Dreamliner și au analizat potențialele probleme semnalate.

Ulterior, Boeing a susținut că a efectuat modificări în procesul de fabricație, iar livrările au fost reluate.

Mai mult de o duzină de denunțători au acționat împotriva Boeing în ultimii ani, iar numărul lor a crescut substanțial după ce, în luna ianuarie anul acesta, o ușă s-a desprins în zbor de pe o aeronavă 737 Max, lăsând o gaură imensă în fuzelaj.

Săptămâna trecută, un actual angajat al Boeing a acuzat compania că a încercat să ascundă de autoritățile de reglementare piesele avioanelor 737 Max rupte sau care nu corespund specificațiilor. Potrivit acestui din urmă denunțător, Boeing a pierdut urma pieselor problematice și există riscul ca acestea să fi fost deja montate pe avioane care transportă pasageri.

În acest sens, FAA a deschis mai multe investigații la adresa Boeing. După un audit de șase săptămâni, efectuat anul acesta, agenția federală a constatat multiple probleme în ceea ce privește practicile de producție ale companiei.

La rândul său, Departamentul de Justiție al SUA a anunțat că ar putea depune plângere penală împotriva Boeing, din cauza eșecurilor repetate în materie de calitate și siguranță.

Săptămâna trecută, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a fost audiat în fața unei subcomisii senatoriale și a prezentat scuze pentru recentele eșecuri ale companiei sale.

Calhoun a recunoscut că Boeing este „departe de a fi perfectă” și a admis că societatea nu va recâștiga ușor încrederea publicului, notează CNN.

Sursa – www.antena3.ro