Seful de gară din Larissa se confruntă cu acuzații multiple de perturbare a transportului și pune în pericol vieți.
Un angajat feroviar grec a fost închis în așteptarea procesului pentru un accident de tren care a ucis cel puțin 57 de persoane.
Detenția bărbatului de 59 de ani a avut loc duminică în momentul în care au izbucnit ciocniri între poliție și protestatari în capitala Greciei, Atena.
Mii de oameni s-au adunat în oraș pentru a demonstra pentru o mai bună reglementare a siguranței în urma coliziunii frontale dintre un tren de pasageri și un transportator de marfă pe ruta Atena-Salonic târziu în seara zilei de 28 februarie.
Angajatul feroviar, care nu poate fi numit conform legii grecești, era șef de gară în orașul central Larissa, unde a avut loc accidentul de tren.
El se confruntă cu multiple acuzații de perturbare a transportului și de a pune vieți în pericol.
Taxa pentru siguranța transportului implică potențial o închisoare pe viață, potrivit ziarului eKathimerini.
„Timp de aproximativ 20 de minute blestemate a fost responsabil pentru siguranța întregii Grecie centrale”, a spus avocatul său Stefanos Pantzartzidis.
Pantzartzidis a spus anterior că clientul său a fost devastat și și-a asumat responsabilitatea „proporțională cu el”, dar au fost și alți factori în joc, fără a detalia.
Lucrătorii feroviari spun că rețeaua feroviară a țării a scârțâit din cauza reducerii costurilor și a investițiilor insuficiente, o moștenire a crizei debilitante a datoriilor a Greciei din 2010 până în 2018.
Poliția antirevoltă acționează împotriva demonstranților în timpul confruntărilor din Atena, Grecia, duminică, 5 martie 2023 (Yorgos Karahalis/AP)
Premierul Kyriakos Mitsotakis, care a pus accidentul pe seama erorii umane, a recunoscut că decenii de neglijență ar fi putut contribui la dezastru. „Ca prim-ministru, datorez tuturor, dar mai ales rudelor victimelor, scuze”, a scris el pe contul său de Facebook. „Justiția va investiga foarte repede tragedia și va determina datorii.”
Sindicatele lucrătorilor feroviari spun că sistemele de siguranță din întreaga rețea feroviară au fost deficitare de ani de zile, deoarece un sistem de supraveghere și semnalizare de la distanță nu a fost livrat la timp. Ei au cerut guvernului să ofere un calendar pentru implementarea protocoalelor de siguranță.
Mitsotakis a spus că, dacă ar fi existat un sistem la distanță, „ar fi fost, în practică, imposibil ca accidentul să se întâmple”.
La Atena, aproximativ 10.000 de oameni s-au adunat duminică lângă marea esplanada din fața parlamentului pentru a-și exprima simpatia pentru viețile pierdute și pentru a cere standarde de siguranță mai bune pe rețeaua feroviară.
„Acea crimă nu va fi uitată”, au strigat protestatarii în timp ce eliberau baloane negre pe cer.
Pe o pancartă scria: „Politicile lor costă vieți omenești”.
Multe dintre victimele accidentului erau studenți care se întorceau dintr-o vacanță de weekend.
Cel puțin nouă tineri care studiau la Universitatea Aristotel din Salonic s-au numărat printre cei uciși în trenul de pasageri.
Protestele de la Atena s-au transformat ulterior în violență, poliția acuzând demonstranții că au dat foc la coșurile de gunoi și că au aruncat cocktail-uri Molotov. Poliția a răspuns trăgând cu gaze lacrimogene și grenade asomatoare pentru a curăța careul.
Se pare că șapte ofițeri au fost răniți, în timp ce au fost efectuate cinci arestări.
Sursa – www.aljazeera.com