TikTok urmărește centrele de date europene pe fondul presiunii de reglementare

De Jurnalul Național Externe 146 citiri
4 min citire

Inrolare trafic.ro




Directorul executiv spune că aplicația de partajare video își propune să-și extindă stocarea de date cu încă două centre în Europa.

Compania chineză de social media TikTok intenționează să deschidă încă două centre de date în Europa, potrivit unui director executiv, o mișcare care ar putea atenua preocupările legate de securitatea datelor utilizatorilor și ar putea ușura presiunea de reglementare asupra companiei.

TikTok a încercat să asigure guvernele și autoritățile de reglementare că datele personale ale utilizatorilor nu pot fi accesate și că conținutul acestora nu poate fi manipulat de Partidul Comunist din China sau de oricine altcineva aflat sub influența Beijingului.

Aplicația de partajare video scurtă, deținută de ByteDance din China, își propune să-și extindă stocarea de date în Europa, a declarat vineri directorul general TikTok pentru operațiuni în Europa, Rich Waterworth, într-o postare pe blog.

„Suntem într-un stadiu avansat de finalizare a unui plan pentru un al doilea centru de date în Irlanda cu un furnizor de servicii terță parte, pe lângă site-ul anunțat anul trecut”, a spus el.

„De asemenea, suntem în discuții pentru a stabili un al treilea centru de date în Europa, care să completeze și mai mult operațiunile noastre planificate în Irlanda. Datele utilizatorilor TikTok din Europa vor începe să migreze în acest an, continuând până în 2024”, a spus Waterworth.

Compania a raportat vineri, de asemenea, în medie 125 de milioane de utilizatori activi lunar în Uniunea Europeană în perioada august 2022 – ianuarie 2023, supunându-i regulilor UE mai stricte privind conținutul online, cunoscute sub numele de Digital Services Act (DSA).

DSA etichetează companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori drept platforme online foarte mari și le cere să facă management al riscului, audit extern și independent, să partajeze date cu autoritățile și cercetătorii și să adopte un cod de conduită.

Comisia Europeană a acordat platformelor online și motoarelor de căutare până pe 17 februarie pentru a-și publica utilizatorii activi lunar. Platformele online foarte mari au la dispoziție patru luni pentru a respecta regulile sau riscă amenzi.

Twitter a declarat joi că are în medie 100,9 milioane de utilizatori lunari în UE, pe baza unei estimări din ultimele 45 de zile.

Alphabet a oferit un set de numere bazat pe conturile utilizatorilor și un alt set bazat pe destinatarii deconectați, spunând că utilizatorii pot accesa serviciile sale, indiferent dacă se conectează la un cont sau când sunt deconectați.

Se spune că numărul mediu lunar de utilizatori conectați a totalizat 278,6 milioane la Google Maps, 274,6 milioane la Google Play, 332 milioane la Google Search, 74,9 milioane la Cumpărături și 401,7 milioane la YouTube.

La începutul acestei săptămâni, Meta Platforms a declarat că a avut 255 de milioane de utilizatori activi lunar medii pe Facebook în UE și aproximativ 250 de milioane de utilizatori activi lunari medii pe Instagram în ultimele șase luni ale anului 2022.

Sursa – www.aljazeera.com