Tunelul considerat cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României, prinde contur

507

În prezent, cel mai spectaculos proiect feroviar, din istoria recentă a României, prinde contur în vestul țării. Săpat în stâncă, tunelul din localitatea Bata, județul Arad, va scurta legătura între Bârzava și Săvârșin pe un traseu de 600 de metri. E o misiune complicată, recunosc constructorii, care lucrează 6 zile din 7 pentru ca pe-acolo, peste mai puțin de 2 ani, să se poată călători cu trenul. 

Din punct de vedere organizatoric, tunelul de la Bata, județul Arad, este primul tunel feroviar din regiune și face parte din traseul CFR Curtici – Constanța. Este un proiect pe care l-au promis toate guvernările ultimilor ani.

În momentul de faţă, tunelul de 603 metri este finalizat în proporție de 60%.

„Ca medie, (se lucrează) un metru pe zi. Dacă e terenul mai bun, te poți duce la 2, 3, 4 sau chiar 6 metri pe zi. Deci aici, doar galeria, dacă ar fi să socotim așa, sunt vreo 2 ani calendaristici” – a constatat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, când a fost în vizită la fața locului.

În contextul construcorului, tunel este săpat după o tehnică austriacă şi folosită în premieră în România.

„Am început mai târziu, dar recuperăm în forță. PNRR este în mare parte dedicat căii ferate. Pe acest șantier, problemele birocratice au fost rezolvate. Am discutat cu constructorul, așteptăm o mobilizare corespunzătoare din partea lor”, a spus ministrul Cătălin Drulă.

 Infrastructura se va afla la 27 de metri adâncime sub munte, iar data preconizată pentru ca tunelul să fie dat în folosință este sfârșitul anului 2022. Trenurile vor putea circula prin el cu peste 150 de kilometri pe oră.

Aşadar, tunelul feroviar de la Bata este primul care se construiește în ultimii 30 de ani în vestul țării. Valoarea proiectului se ridică la 76 de milioane de lei, bani proveniți de la Uniunea Europeană.

Sursa: Digi24.ro
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata