2Performant a încheiat anul cu o cifră de afaceri de peste 20,2 milioane de lei,

0 92

În anul 2020, compania de tehnologie 2Performant a realizat cu o cifră de afaceri de 20,2 milioane de lei, în creştere cu 31% faţă de anul precedent, şi cu un profit net de 818.688 lei, în creştere cu 17%, conform unui comunicat al companiei.

Toate veniturile operaţionale, calculate prin eliminarea comisioanelor pe care 2Performant le plăteşte către afiliaţii din platformă, au crescut în 2020 cu 44%, ajungând la valoarea de 5,45 milioane de lei, un important indicator de creştere şi performanţă a business-ului.

Iar, în baza profitului obţinut anul trecut, compania intenţionează să îşi recompenseze acţionarii prin acordarea de acţiuni gratuite.

Distribuirea dividendelor sub formă de acţiuni gratuite va fi supusă aprobării acţionarilor la AGA anuală din luna aprilie a acestui an, anunţată în calendarul financiar de pe site-ul companiei: https://ro.2performant.com/fincal/.

În data de 9 decembrie 2020, acţiunile 2Performant au intrat la tranzacţionare pe Bursa de Valori Bucureşti, în urma unei listări tehnice pe piaţa AeRO, iar astăzi, 2Performant are o capitalizare de piaţă de 41,5 milioane de lei.

„Anul 2020, cel mai bun din istoria 2Performant, a confirmat modelul de business solid, funcţional şi pregătit de scalare pe care ne bazăm. Într-un an al provocărilor, am reuşit să valorificăm oportunităţile create în piaţă de creştere accelerată a comerţului online, astfel că produsul nostru de marketing afiliat şi-a dovedit validitatea şi potenţialul de creştere în următorii ani, atât în România, cât şi pe pieţele externe, acolo unde vizăm extinderea. Rezultatele financiare ale companiei pentru anul 2020 şi creşterile înregistrate atât la nivelul cifrei de afaceri, cât şi ca profit şi venituri operaţionale depăşesc prognoza şi cifrele asumate în planul de afaceri odată cu listarea pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, toate acestea în contextul unui business tot mai solid”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Prin accelerarea comerţului online din pandemie, industrie la care 2Performant este direct conectată, a reprezentat o oportunitate de creştere valorificată de companie, astfel că în 2020 produsul de marketing afiliat a cunoscut o creştere semnificativă. Veniturile companiei din piaţa din România au înregistrat o creştere cu 32% faţă de anul precedent, în timp ce veniturile din pieţele externe au depăşit previziunile de creştere estimată la 20% şi au crescut cu 25 de procente, un semnal excelent al oportunităţii de extindere internaţională declarată în planurile de business ale companiei. Din 2020, 2Performant a stabilit un parteneriat cu Tradedoubler, reţea de afiliere cu prezenţă regională, parteneriat ce presupune o integrare tehnică între cele două reţele şi care facilitează colaborarea 2Performant cu branduri prezente pe pieţele din România şi Bulgaria, precum epantofi.ro, modivo.ro, obuvki.bg şi modivo.bg.

În contextul dezvoltării, compania menţionează că anul 2020 a însemnat şi o creştere a veniturilor pre-paid (plătite în avans) cu 86%, ceea ce a contribuit la stabilitatea business-ului şi îmbunătăţirea unor indicatori precum solvabilitate, lichiditate sau rată de îndatorare. Aceasta din urmă este în scădere cu 10,91% faţă de anul trecut, iar compania nu înregistrează datorii pe termen lung.

În 2020, 2Performant a intermediat peste un milion de vânzări pentru magazinele online din platformă, în valoare de peste 50 de milioane de euro. Peste 55 de milioane de click-uri au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant pe tot parcursul anului trecut, ceea ce înseamnă că în medie afiliaţii au adus magazinelor înscrise în platformă peste 4,6 milioane de click-uri pe lună. Numărul efectiv al magazinelor online care au înregistrat vânzări prin intermediul 2Performant (advertiseri) a crescut în 2020 cu 2,3% faţă de anul anterior, ajungând la 785. Printre clienţii noi ai 2Performant în 2020 se numără şi branduri mari precum Auchan.ro, Decathlon.bg, Asus.ro, Dr.Max.ro, Footshop.ro, Perfect-Tour.ro şi iabilet.ro. 3.445 de nativi digitali (afiliaţi în platforma 2Performant) au câştigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, cu 26,8% mai mult ca în 2019.

De curând, compania şi-a anunţat intenţia de a atrage 5 milioane de lei de la investitorii la Bursa de Valori Bucureşti printr-o operaţiune de majorare a capitalului social. Capitalul atras va alimenta investiţii în consolidare şi creştere pe piaţa din România, dar şi în extinderea pe pieţe din regiune. Operaţiunea de majorare a capitalului va fi supusă votului AGEA a 2Performant programată să aibă loc în data de 22 martie 2021, când va fi supus votului acţionarilor şi numirea unui Consiliu de Administraţie format din trei membri.

Aşadar, 2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliaţi şi influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat şi influencer marketing. 2Performant este o companie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, sub simbolul 2P.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata