BlaBlaCar a strâns 115 milioane de dolari şi anunţă că următoarea operaţiune ar putea fi un IPO

111

Miercuri 21 aprilie, serviciul de carpooling BlaBlaCar a anunţat că a obţinut 115 milioane de dolari în ultima rundă de strângere de fonduri, directorul său general Nicolas Brusson precizând că start-up-ul francez vrea să profite de criza sanitară pentru a se extinde agresiv atât în Europa cât şi pe pieţele mai îndepărtate, transmite AFP.

În prezent, compania cu sediul la Paris, care a fost înfiinţată în 2006 iar în 2015 a devenit primul unicorn francez, a precizat că la ultima sa operaţiune de strângere de fonduri au participat investitori precum VNZ Global, Otiva J/F AB şi FMZ Ventures. Această operaţiune conferă BlaBlaCar o valoare de două miliarde de dolari.

„Astăzi, cu acest plan de finanţare, dispunem de peste 200 de milioane de dolari în numerar, ceea ce ne permite să fim agresivi”, a declarat Nicolas Brusson. Potrivit acestuia, a fost ultima strângere de fonduri înaintea unei oferte publice iniţiale (IPO), pentru care nu a fost fixată încă o dată precisă. Pentru moment însă obiectivul este „să aducem din nou societatea pe profit la finele lui 2022. Aceasta este ambiţia noastră”, a spus Brusson.

În contextul realizărilor, BlaBlaCar nu a dat niciodată publicităţii rezultatele financiare dar a informat că în 2018 a înregistrat profit. Achiziţiile făcute în 2019, printre care Ouibus, o companie din subordinea operatorului feroviar SNCF, au readus firma pe pierderi, după care a urmat criza Covid.

În prezent, BlaBlaCar înregistrează în continuare pierderi dar „a reuşit să preia cote considerabile de piaţă de la alţi actori de transport care se confruntă cu dificultăţi mai mari în a gestiona criza actuală pentru că au costuri fixe mult mai mari”, a explicat Nicolas Brusson.

Compania franceză este sigură că în centrul său istoric, care este Europa occidentală, serviciile de carpooling vor cunoaşte o relansare puternică după ridicarea restricţiilor de circulaţie.

„Există o populaţie frustrată care vrea să călătorească, mai tânără decât media, cum sunt deseori membri noştri. Va avea loc o accelerare foarte rapidă în Europa şi în ţările europene, este foarte clar. Ceea ce este mai puţin clar este momentul”, spune Nicolas Brusson. Acesta a mai spus că vrea să reintroducă rapid reţeaua de autocare, denumite BlaBlaBus, în Franţa şi Germania, încă de la finele lunii mai sau începutul lunii iunie. „Ideea este ca în 2022 să putem să oferim o reţea de autocare care să fie de cel puţin două ori mai mare decât era în 2019”, subliniază Brusson.

În planurile sale de viitor, cofondatorul BlaBlaCar vrea să meargă mai departe, având în vedere că „astăzi 80% dintre utilizatorii BlaBlaCar sunt din afara Europei”. Această zonă denumită „dincolo de Europa occidentală”, care potrivit lui Brusson începe în Polonia şi include Rusia, Ucraina, India, Brazilia sau Mexic este următoarea frontieră pentru BlaBlaCar.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner