Athanasios Giannousis a afirmat că „Noi creștem în ultimii ani. Avem o creștere solidă de „double digit” (două cifre – n.r.). Și anul acesta preconizăm, și așa arată indicatorii noștri acum, că vom închide cu o creștere de minimum 10% față de anul precedent”, a declarat reprezentantul Olympus România.
Însă, această estimarea de creștere, are loc într-un context în care consumul este afectat de creșterea prețului laptelui, pe fondul fenomenelor meteorologice extreme și al inflației.
Astfel, „Încet, încet, consumul revenea până la fenomenele extreme, era o creștere ușoară”, a explicat Athanasios Giannousis. În opinia lui, compania încearcă să contracareze efectele scumpirii materiei prime prin strategii de marketing, promoții, scăderi de prețuri pentru produsele de la raft.
Concret, reprezentanții Olympus au subliniat că laptele folosit pentru produsele comercializate în România provine 100% din producție locală.
Practic, 65% din producția fabricii din județul Brașov este vândută în România, în vreme ce restul de 35% merge la export în alte 23 de țări.
În anul 2023, compania care este înregistrată sub numele „Fabrica de Lapte Brașov” SA a înregistrat o cifră de afaceri de 827,16 milioane de lei și un profit net de 70,82 de milioane de lei cu 447 de angajați, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice. Astfel, anul acesta compania ar putea ajunge la rulaje de peste 909 milioane de lei.
Din punct de vedere financiar, Olympus a investit peste 140 de milioane de euro în operațiunile din România.
În ziua de vineri 20 septembrie 2024, compania Olympus a inaugurat, noul centru logistic din județul Brașov, cu o investiție de peste 40 de milioane de euro. Acest hub include unul dintre cele mai mari depozite frigorifice High-Bay din România.
În contextul de activitate, printre numeroase funcționalități, noul centru gândit să optimizeze procesele logistice găzduiește și unul dintre cele mai mari depozite la înălțime (high-bay) din România, proiectat cu scopul de a reduce semnificativ consumul de energie. Depozitul high-bay are o capacitate de peste 32.000 de paleți și este prevăzut cu cele mai avansate sisteme de control al temperaturii (2-4ͦo C), complet automatizat, care contribuie la eficientizarea utilizării resurselor și la reducerea amprentei de carbon a întregului proces logistic.
În plus, depozitele high-bay permit depozitarea unor volume mari într-un minim de spațiu la sol, pe rafturi cu o înălțime de peste 12 metri, cu ajutorul unor macarale automate. Acest tip de soluție logistică are mai multe avantaje, printre care o foarte bună optimizare a spațiului, accesul rapid și în siguranță la produse, disponibilitatea 24/7, reducerea distanțelor care trebuie parcurse pentru a livra sau a transporta mărfuri sau un consum redus de energie.
Aşadar, Fabrica de Lapte de la Hălchiu, din județul Brașov, a fost inaugurată în anul 2011, ca urmare a unei investiții Greenfield de peste 55 de milioane de euro. Investițiile totale ale Olympus au ajuns la peste 140 de milioane de euro, fiind direcționate cu precădere către echipamente de ultimă generație pentru colectarea și prelucrarea laptelui, precum și către tehnologii avansate de ambalare a produselor finite.
În contextul european, compania Olimpus cu sediul în orașul Trikala din Grecia, Hellenic Dairies este o afacere de familie aflată la a treia generaţie de producători de lactate, cu operațiuni în 47 de ţări din toată lumea. În prezent, compania deține opt fabrici în patru țări (Grecia, România, Bulgaria și Cipru).
Sursa – www.economica.net