Care sunt beneficiile pepenului. Pepene verde sau pepene galben? Care este mai recomandat

0

Acea perioadă din an în care pepenii se regăsesc la fiecare colț de stradă a venit în sfârșit. Aceste fructe foarte delicioase, zemoase și aromate sunt ideale pentru a ne răcori în zilele foarte călduroase de vară.

Pepene este un fruct răcoritor, diuretic, care calmează setea, este plin de săruri minerale și destul de sățios.

„Pepenele este compus în principal din apă (aproximativ 90%); săruri minerale şi vitamine. Conţine în principal potasiu, fosfor, calciu, vitamina C şi vitamina B3. Prezenţa fosforului şi a calciului face ca pepenele să fie un aliat excelent al oaselor. Totodată beta-carotenul ajută organismul să producă melanină.

Pepenele are un conţinut scăzut de calorii (100 g de produs furnizează aproximativ 34 de calorii), dar, în acelaşi timp, este foarte săţios, fiind bogat în fibre”, susține Gianluca Mech.

Când trebuie să mâncăm pepenele

„Ca în cazul oricărui alt fruct, e recomandat să consumăm pepene la finalul unei mese, pe post de desert. Asta deoarece zaharurile sunt eliberate mai lent şi evităm astfel creşterea rapidă a nivelului de glucoză din sânge şi insulină. Vârfurile glicemice intervin în procesul de secreţie a insulinei şi glucagonului, iar acest lucru întârzie revenirea senzaţiei de foame”, afirmă specialistul.

Pepenele conține antioxidanți și vitamine din plin

„Vitaminele conţinute de pepene, precum vitamina C, pot facilita absorbţia fierului prezent în legume şi alte alimente de origine vegetală. Mai mult, pepenele este bogat în antioxidanţi care ne protejează sănătatea”, declară nutriţionistul Gianluca Mech.

Care este mai indicat? Pepenele roșu sau cel galben?

„Din punctul de vedere al sănătăţii şi nutriţional, pepenele galben este mai recomandat decât cel roşu. Asta deoarece conţine: – 7.7% mai multe proteine/100 g decât cel roşu – 20% mai mult magneziu/100 g – 28.57% mai mult calciu/100 g – 2.25X mai multe fibre/100 g – 44.35% mai puţină fructoză/ 100 g. Consumul de pepene nu este recomandat noaptea. Iar asta din varii motive: – digestia noastră este mai lentă seara şi dimineaţa.

Pepenele, cu conţinutul său ridicat de apă şi acid, poate perturba digestia şi duce la probleme stomacale. În unele cazuri, poate duce şi la iritarea intestinului. – este un fruct foarte bugat în zahăr (chiar dacă este natural). Zahărul trebuie evitat noaptea. Nu este bun pentru sănătate şi duce la creşterea în greutate, lucru pe care nimeni nu şi-l doreşte. În plus, multe fructe de pe piaţă pot fi stropite sau injectate cu substanţe chimice pentru a le creşte dulceaţa. – pepenele conţine 90% apă.

Te ajută să te hidratezi dar, consumat seara târziu, te va face să mergi la baie pe tot parcursul nopţii. Iar asta îţi va tulbura somnul. În unele cazuri, dacă exagerăm cu consumul de pepene, putem avea probleme cu retenţia de apă”, este indicația specialistului.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close