Cătălin Codreanu, reprezentantul Coaliției pentru Economia Digitală, explică soluţiile transportului alternativ

De Jurnalul Național Actuale Călătorii 151 citiri
5 min citire




Recent, Cătălin Codreanu, reprezentantul Coaliției pentru Economia Digitală, a vorbit la Antena 3 CNN cum poate fi soluţionat războiul taximetrelor.

Din informaţiile sale, România are 50.000 de șoferi la nivel național, peste 18.000 în București şi trei milioane de utilizator de transport alternativ la nivel național şi peste 300.000 de curse.

Întrebat cum s-ar putea rezolva conflictul dintre taximetre, conflict în care oamenii cer mai multe modificări legislative privind transportul în regim de taxi și transportul alternativ, Cătălin Codreanu, reprezentantu Coaliției pentru Economia Digitală, a spus:

„Dacă ar fi acceptate aceste solicitări ale industriei de taximetrie toți acești 50.000 de șoferi de transport alternativ și ar rămâne fără un venit suplimentar, iar aceste 3 milioane de utilizatori vor rămâne fără un mijloc de transport și vor fi forțați să utilizeze serviciul de taximetrie.

Există această similitudine între servicii. Într-adevăr, serviciile amândouă fac același lucru transportă de la A la B persoane. Însă așa cum sunt similare, sunt și diferite în același timp, pentru că serviciile de transport alternativ nu beneficiază de niște facilități pe care serviciile de taximetrie clasică le au.

Adică nu pot să circule pe benzile de transport public din orașe, nu au stații în orașe amenajate de municipalitate și de primării, nu pot să ia pasageri din stradă, ci doar prin comandă dată pe telefon sau doar prin comandă plasată pe platforma digitală. Dar asta nu înseamnă că serviciile de transport alternativ și cele de taximetrie nu sunt foarte strict reglementate.

Aceste servicii pot coexista. Sunt reglementate similar atât serviciile de taximetrie, cât și cele de transport alternativ. În 2019, când Ordonanța 49 a fost redactată în proporție de 90% partea de reglementare a șoferilor, a operatorilor de transport este aceeași și în taximetrie și în transportul alternativ.

Mai mult, transportul alternativ are acel audit tehnic și aviz pe care Autoritatea pentru Digitalizare României îl dă platformei pentru niște elemente de tehnică, care să fie verificate că sunt protejate. Mergând mai departe, această chestiune a contractului de comodat, eliminarea lui așa cum cere industria de taximetrie, ar însemna ca mai mult de 90% din șoferii de transport alternativ să nu mai poată să furnizeze servicii de tip Uber și Bolt”, a spus  Cătălin Codreanu.

 Care este soluția cea mai bună de mijloc pentru a coexista cele două servicii cu clientul?

Aşadar, „Clientul, piață este cea care decide cum funcționează și dacă serviciile de transport alternativ de tip Uber și Bolt nu ar fi atât de solicitate, nu ar avea mai bine de 3 milioane de utilizator la nivel național.

Mai mult decât atât, trasabilitatea în ceea ce privește felul în care aceste servicii sunt prestate, din punct de vedere financiar, al istoricului cursei, al șoferului care a prestat acest serviciu este maximă.

Poți după o zi, după două, după șapte zile, să știi să ceri platformei un raport detaliat al cursei, locului pe unde ai mers, a traseului. Dacă doamne ferește, se întâmplă o nenorocire, poliția are acces la aceste informații.

Șoferii de transport alternativ sunt coagulați în jurul acestor operatori de transport alternativ care se ocupă de aceste avize, autorizații, depuneri de cereri la autorități pentru diverse avize și autorizații, se ocupă de serviciile de contabilitate ș.a.m.d. Deci există aceste ecosistem în jurul transportatorilor.

Interesul nostru este să prezentăm elementele care sunt active pentru serviciu de transport alternativ și beneficiile pe care acestea le aduc, pentru că altfel, am mai spus o dată, nu ar fi 3 milioane de utilizatori în fiecare zi și mai mult de 300.000 de utilizatori într-o zi normală de luni și știm cum arată ziua de luni în orice oraș, a spus Cătălin Codreanu, reprezentantu Coaliției pentru Economia Digitală, la Antena 3 CNN.

Sursa – www.antena3.ro