Centrul Naţional al Dansului Bucureşti va avea primele prezentări publice, la interior, la sfârşitul lunii septembrie.

Foto: sub25.ro
0

Coregrafa Vava Ştefănescu, managerul CNDB a declarat că Centrul Naţional al Dansului Bucureşti va avea primele prezentări publice, la interior, la sfârşitul lunii septembrie.

“Prezentări publice vor fi la sfârşitul lunii septembrie, cu toate măsurile de reducere a riscului pentru COVID puse în ordine. Sala noastră este deja destul de mică, dar vom mai reduce publicul, ne punem problema să dăm câte două reprezentaţii, în două zile consecutive”, a declarat pentru AGERPRES coregrafa Vava Ştefănescu, managerul CNDB.

Pe toată perioada verii, la CNDB au avut loc repetiţii atât cu angajaţii centrului, cât şi cu studenţii înscrişi în Academia de Dans şi Performance, a precizat Vava Stefanescu.

“Pe toată perioada care a fost după starea de urgenţă, în perioada de relaxare, noi am început repetiţiile, ne-am continuat programul nostru de producţie şi laborator cu nou înfiinţata Academie de Dans şi Performance a CNDB, asta însemnând că nouă coregrafi – Mădălina Dan, Farid Fairuz aka Mihai Mihalcea, Vava Ştefănescu, Andreea Novac, Willy Prager, Simona Deaconescu, Eduard Gabia, Manuel Pelmuş, Jan Burkhardt – au lucrat cu studenţii academiei noastre cu un regulament foarte strict, s-au făcut laboratoare şi repetiţii la nouă producţii. Asta înseamnă că noi, la sfârşitul lui octombrie, vom avea cele nouă producţii gata de dat la public”, a spus managerul CNDB.

În domeniul dansului, la CNDB, pe perioada verii au fost refăcute mai multe spectacole, dar s-au finalizat şi unele noi, iar toate acestea vor fi prezentate şi în cadrul unui festival care va avea loc în perioada 25 octombrie – 8 noiembrie.

“Este vorba, deci, la sfârşitul lui septembrie, de o lucrare revizitată a Andreei Novac şi de prima prezentare a spectacolului lui Willy Prager, un coregraf din Bulgaria, care a venit în perioada asta şi a lucrat cu studenţii noştri, este o lucrare nouă. Tocmai s-a finalizat lucrarea, tot nouă, a Simonei Deaconescu şi ca titlu, idei şi nume de coregrafi aş putea să vă mai spun Mihai Mihalcea aka Farid Fairuz care a revizitat şi a recompus ‘Stars High in Amnesia’s Sky’, o lucrare de mare succes făcută la începutul anilor 2000, e vorba de Mădălina Dan, cu ‘Iluzionistele’. Şi eu revizitez o lucrare de acum 23 de ani care se numeşte ‘Despre tine’, o lucrare care a avut succes şi care acum e refăcută tot cu studenţi ai academiei noastre. Deci, am lucrat, cumva, foarte bine în vara asta şi vom aduna aceste lucrări într-un soi de festival, că nu pot să spun că e chiar un festival, care se numeşte deja ‘Dance me to the end of…”’, a precizat Vava Ştefănescu.

Aceasta a mai spus că ideea de lucru cu studenţii academiei “este de a revizita acele lucrări de succes şi de mare valoare care deja au intrat în istorie, dar de care lumea nu prea ştie, dar care sunt lucrări premiate, care au fost prezentate pe scene prestigioase din Europa şi nu numai”.

”Ni se pare foarte interesant să recontextualizăm şi să readucem idei care s-au întâmplat acum 20 de ani sau chiar mai mult şi să fie confruntate, pe de o parte, cu studenţii tineri, cu noii artişti, şi cu publicul de astăzi, care este cumva altfel. (…) Noi deja îl considerăm un succes pentru că studenţii au progresat uimitor în perioada asta, au devenit din nişte învăţăcei adevăraţi artişti, iar pentru coregrafi a fost o provocare să te întorci la idei, sau lucrări, sau procese de lucru, să vezi ce mai e valabil, ce rămâne în picioare şi care e de fapt valoarea unui act artistic de tipul ăsta. Cred că pe noi într-un fel ne-a ajutat perioada asta pentru că am reuşit să ne închidem în laborator, să rămânem în laborator şi să lucrăm concentraţi pe treaba asta”, a arătat Vava Ştefănescu.

Referitor la protecţia tuturora, aceasta a menţionat că pe toată perioada în care s-a lucrat în studio s-au respectat toate regulile igienico-sanitare impuse, de la dezinfectarea spaţiilor de repetiţii până la purtarea măştii peste tot, inclusiv în curte.

“Studioul nostru a fost transformat în vestiar în aşa fel încât fiecare să aibă trei metri distanţă între locul unde se schimbă cu hainele de lucru, sau invers, am avut trasee speciale, ca la spital, s-a intrat pe o parte, s-a ieşit pe altă parte, repetiţiile au avut loc numai cu maxim şase persoane, inclusiv persoana de la tehnic, la o oră şi jumătate se aerisea, se dezinfectau microfoanele, se spăla pe jos, se spălau clanţele uşilor şi, bineînţeles, covoraşul cu dezinfectant, dezinfectant lichid la intrare şi masca de protecţie care era purtată absolut tot timpul, inclusiv în curte, doar când se mânca sau se bea ceva era lăsată jos. De asemenea, s-a avut în vedere distanţarea plus luatul temperaturii la intrare. S-a făcut şi un grafic cu temperatura pe care a avut-o fiecare artist la intrare. Practic, sunt aplicate toate normele publicate şi agreate la nivel de autorităţi. În plus, am mai pus de la noi ceva care să ne ţină cât mai în siguranţă. Dacă cineva a avut temperatura mai ridicată într-o zi, cum a fost cald peste vară, s-a întrerupt repetiţia şi s-a reluat după două zile. Nu am riscat cu nimic în această perioadă pentru că vrem ca artiştii noştri să-şi păstreze sănătatea. În plus s-au făcut şi declaraţii. Am ştiut despre fiecare pe unde a fost, cu cine s-a întâlnit, am încercat să reducem cât mai mult riscul de a ne contamina”, a adăugat Vava Ştefănescu.

Coregrafa a mărturisit că studenţii au fost nerăbdători să înceapă să lucreze, iar perioada în care acest lucru nu s-a putut “au făcut grevă”, pentru că erau “nelucraţi şi că vor antrenament”.

”Nu a fost nimeni care să nu vrea să vină la muncă. Studenţii au făcut grevă că sunt nelucraţi, că vor antrenament, că de ce îi ţinem acasă. Eu le-am explicat că nu noi îi ţinem acasă şi că de îndată ce se va putea vom deschide uşa la repetiţii şi la lucru. În ceea ce priveşte personalul CNDB, noi am lucrat de acasă şi am făcut ture, au fost zile în care veneau unii, zile în care veneau alţii, am lucrat pe rând şi am comunicat tot timpul online, pe telefon sau pe internet. Am făcut pe Zoom şedinţe, concursuri, am organizat şi două cursuri de dans contemporan în perioada asta, am şi difuzat anumite lucrări care ni s-au părut bune din punct de vedere tehnic, video. Nu ne-am repezit să aruncăm cu orice fel de filmare a oricărui spectacol pentru că nu ni s-a părut just faţă de public să dăm un video care nu avea o calitate excepţională”, a menţionat ea.

De altfel, Vava Ştefănescu a mai amintit că artiştii au purtat, pe tot parcursul repetiţiilor, mască de protecţie.

“În textul de norme se spune că apropierile, îmbrăţişările pot avea loc, dar să fie de scurtă durată, nu se menţionează care este durata. Dansatorii, când s-au apropiat, au purtat mască, chiar dacă a fost mai greu de respirat. Dar, în general, s-a mai modificat coregrafia, s-a încercat să se păstreze cât s-a putut distanţa”, a afirmat Vava Ştefănescu.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close