Circa două treimi dintre companiile din CEE susţin că digitalizarea este o prioritate

Foto: zf.ro
0 1

Din datele unui sondaj realizat de compania internaţională de avocatură CMS reiese că aproape două treimi (65%) dintre companiile din Europa Centrală şi de Est (CEE) ce activează în diferite industrii confirmă că digitalizarea este o prioritate în realizarea obiectivelor imediate, precum reducerea costurilor, creşterea productivităţii şi a competitivităţii.

În prezent, pe fondul crizei COVID-19, 38% dintre respondenţi au finalizat sau au iniţiat noi proiecte de digitalizare, în timp ce 45% spun că pandemia a servit la accelerarea proiectelor deja aflate în desfăşurare.

De asemenea, majoritatea (92%) companiilor consideră că pandemia va accelera schimbările digitale viitoare în afacerile lor şi aproape două treimi (65%) anticipează o creştere a bugetelor IT de anul viitor, pentru a sprijini astfel digitalizarea.

La polul opus, doar 6% dintre companii şi-au întârziat proiectele digitale din cauza pandemiei.

Însă puţin peste jumătate (58%) dintre respondenţi au declarat că utilizează deja soluţii de Inteligenţă Artificială (AI), în timp ce 83% planifică investiţii pe acest segment.

În acelaşi contextul digitalizării, 86% din totalul celor chestionaţi sunt îngrijoraţi de posibile probleme privind răspunderea juridică, iar şase din zece companii sunt preocupate sau foarte preocupate de riscurile de securitate. “În prezent, doar 4% dintre respondenţi consideră că AI este supra-reglementată, în timp ce peste jumătate (60%) ar dori să fie puse în aplicare mai multe îndrumări şi reglementări privind AI”, arată datele sondajului de specialitate.

Raportul de 80% dintre companii consideră că datele sunt extrem de importante, trei sferturi fie investind în prezent în analiza datelor (62%), fie planificând să investească în viitorul apropiat (12%).

Şi doar 1% dintre cei chestionaţi afirmă că nu consideră etica parte integrantă în modul în care îşi desfăşoară activitatea. Protejarea datelor, luarea în considerare a costului uman şi luarea deciziilor cu privire la valorile mărcii sunt probleme etice pe care aproape toţi respondenţii (98%) sunt de acord că fac parte din orientările şi politicile lor corporative actuale.

Sondajul CMS CEE Digital Horizons a fost realizat în lunile iulie şi august ale acestui an, pe un eşantion de aproape 100 de companii ale căror operaţiuni cuprind 18 ţări din regiunea CEE: Albania, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Kosovo, Letonia, Lituania, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Ucraina.

Înfiinţată în anul 1999, CMS este o organizaţie integrată, multi-jurisdicţională, de firme de avocatură, care oferă servicii complete de consultanţă juridică şi fiscală, cu peste 70 de birouri în 40 de ţări şi mai mult de 4.800 de avocaţi.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

x