Cum a fost obligată o clientă Electrica să plătească o factură de 8.300 de lei

Silvia Monica Vaida, o clientă Electrica, s-a trezit cu o factură de 8.300 de lei pe care trebuie să o achite cu toate că, în urma unor sesitări, ANRE și ANPC i-au dat dreptate. La mijloc ar fi vorba despre o regularizare pentru perioada 2020-2022, deşi păgubita spune că angajaţii comapniei electrice puteau citi contorul pentru că acesta se află în afara proprietății.

Cum a fost obligată o clientă Electrica să plătească o factură de 8.300 de lei deşi ANRE şi ANPC i-au dat dreptate.

Femeia a trimis o sesizare şi pe adresa publicaţiei Observatorul Prahovean, care a făcut cazul public. Aceasta spune că, deşi şi-a achitat la timp toare facturile, în prezent trebuie să plătească o regularizare de 8.300 de lei.

„Pe scurt, am avut un contor (il numim contor nr. 1) care a avut o ultima citire de regularizare in data de 02.03.2020 cu un consum inregistrat pe aparat de 4478 KW. Din data de 02.03.2020 pana in luna decembrie 2021 (1 an si 10 luni) am primit doar facturi estimative, in loc sa primesc conform legii si facturi de regularizare o data la 6 luni. Facturile primite de mine in aceasta perioada de 1 an si 10 luni au fost achitate. Precizez ca contorul a fost la limita de proprietate (in afara curtii la care locuiesc), deci ei aveau acces mereu sa vina sa citeasca contorul.

In 22 decembrie 2021 , Electrica a schimbat contorul meu vechi (nr. 1) cu un contor de tip wirelles (il numim contorul nr. 2) ce poate fi citit de la distanta. Din 22.12.2021 (la montarea contorului nr. 2) si pana in data de 13.05.2022 cand a fost demontat la cererea mea pentru verificare deoarece am observat un consum foarte mare de aproape 3.000 Kw in doar 5 luni, acest contor nu a fost citit niciodata si nu s-au emis nici un fel de factura nici macar estimativa sau de regularizare cum ar fi trebuit conform contractului. De precizat ca in 10.05.2022 am mers personal la sediul Electrica (…) pentru a reclama consumul mare al contorului si pentru lipsa facturilor in tot acest timp. Angajata de la Electrica mi-a spus ca contorul instalat in data de 22.12.2021 nici macar nu era introdus in sistem si de aceea nu am primit nici un fel de factura. De precizat faptul ca dupa ce au trimis la verificat contorul nr. 2 la metrologie s-a depistat faptul ca contorul era functional si consumul era mare din cauza noastra ca un aparat in casa s-a defectat si avea un consum foarte mare. Sa mai adaug faptul ca la demontarea contorului nr. 2 din data de 13.05.2022, a fost montat contorul cu nr. 3 in aceeasi zi. Nici pana astazi 16.09.2022 (mai bine de 4 luni) nu am primit nici o factura pentru acest contor”, spune Silvia Monica Vaida cum a început coşmarul legat de relaţia cu Electrica.

De asemenea, aceasta a făcut plângere la ANPC Cluj, care i-au confirmat în scris că Electrica şi-a încălcat contractul, dar că trebuie să achite cele cinci facturi emise în 19.07.2022 în valoare totala de 8.266,03 lei (facturi emise pentru contorul nr. 1 pentru perioada 02.03.2020 – 22.12.2021 şi pentru contorul nr. 2 pentru perioada 22.12.2021 – 13.05-2022). Nemulţumită, femeia a depus o nouă plângere la ANRE Cluj şi a fost invitată la o discuţie cu un angajat Electrica şi cu un angajat al Distribuţie Energie Electrica Romania SA. Concluzia a fost că Distribuţie Energie Electrica preferă sa fie amendată de ANRE decât să anuleze factura!

„Dupa aceasta sedinta, am primit oficial o foaie de la Distributie Energie Electrica in care este specificat faptul ca intr-adevar nu au venit in perioada 02.03.2020 – 22.12.2021 deloc la citirea de regularizare pentru contorul nr. 1, iar in acelasi tabel au mintit ca la contorul nr. 2 montat in 22.12.2021 si demontat in 13.05.2022 au citit contorul in data de 15.02.2022, 15.03.2022, 15.04.2022 si in 13.05.2022, fapt ce este total neadevarat pentru ca nu am primit nici un fel de factura in toata perioada existentei acestui contor si inca o dovada ca au mintit ca au citit in acele luni, este faptul ca toate facturile, patru la numar pentru acest contor, au fost emise toate odata in data de 19.07.2022 (dupa 7 luni ).

Cei de la ANRE Cluj mi-au trimis ca raspuns inchiderea acestui caz cum ca am agreat o conventie pentru esalonarea datoriei restante, ceea ce este fals. In final vreau sa va spun faptul ca daca cei de la Electrica Furnizare si Distributie Energie Romania isi faceau datoria si veneau conform contractului sa citeasca contoarele, eu nu ajungeam in situatia de fata sa am un consum urias lunar pentru ca vedeam prin factura de regularizare care este consumul real al casei, si nu se mai ajungea la un consum de peste 17.000 de Kw consumati in toata aceasta perioada de cand nu au mai citit ei si emis o factura de regularizare, respectiv 02.03.2022.

Inca o dovada clara ca nu se ajungea sa am 17.000 de KW consumati in 2 ani si 4 luni este faptul ca acum am doar o medie de 160 KW consumati lunar , fata de 670 KW consumati lunar in perioada de 2 ani si 4 luni perioada in care nu au trimis factura de regularizare”, a mai adăugat clienta Electrica.

Sursa: româniatv.net
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata