Cum să capeți notorietate, pentru a-ți începe o afacere proprie

De Jurnalul Național Actuale Afaceri 119 citiri
3 min citire




Pentru anumite persoane reprezintă un vis îndepărtat, iar pentru altele un plan de pus în acțiune. Antreprenoriatul reprezintă idealul către care se îndreaptă tot mai multe persoane profesioniste care vor să își pună în cuier haina de angajat model. Chit că optezi pentru a deveni un freelancer dedicat ori patron, ai multe posibilități valabile, mai mult ca oricând. Uite care sunt pașii care te pot ajuta să ajungi departe, tu, ca brand și ca antreprenor:

Stabilește-ți prioritățile

Din momentul în care te-ai hotărât clar și fără cale de întoarcere că vrei să o iei pe drumul tău, fă o diferențiere evidentă între impulsul de moment și competența care te poate lansa într-o carieră independentă.

Indiferent de domeniul pentru care vei opta, un antreprenor trebuie să conștientizeze faptul că mediul online și mai ales componenta de e-commerce dețin puterea. Un atelier de mobilă cu istorie în spate de exemplu, poate să se adreseze persoanelor nostalgice, însă nu se va putea bucura de succes decât cu ajutorul tehnologiei care nu înseamnă viitorul, ci prezentul. Folosind din abundență mediul online, poți realiza contacta importante și îți poți clădi un brand de neimaginat.

Alege-ți cu cap partenerii de afaceri

Ca persoană întreprinzătoare, nu trebuie să cunoști contabilitate ori legislație. Poți să lași acest lucru pe umerii specialiștilor în domeniu. Chiar și așa, o minte strălucită va putea să facă diferența dintre un colaborator oarecare și un veritabil partener, care va conferi valoare echipei. Un contabil eficient îți va converti în cifre ambițiile financiare, iar un jurist ori un avocat cu inovație te vor feri de pericolul de a încălca legislația din lipsa de precauție.

Nu lăsa deoparte importanța networking-ului

Urmărește îndeaproape evenimentele de business și uită-te după specialiștii care se află în aceeași zonă ca și tine, pentru a obține termenul de know-how și ideea de expunere. Vei semna contracte mai rapid și vei face rost de clienți la care în mod obișnuit nu ai fi avut acces, dacă te vei promova așa cum se cuvine.

Fii gata să și eșuezi

Dacă pare că până acum totul a decurs într-o manieră optimistă, uite că de această dată intrăm într-o zonă mai negativă, unde lucrurile nu stau așa cum ne-am fi dorit. Sunt foarte multe exemple de antreprenori care s-au călit în focul unor eșecuri financiare mai mult ori mai puțin răsunătoare. Este important să cunoști acest risc, să ți-l asumi și să îl depășești.