Un nou raport a ridicat îngrijorări cu privire la disparitatea accesului la internet între femei și bărbați din țările cu venituri mici.
Nouă din 10 femei tinere și adolescente din cele mai sărace țări ale lumii nu au acces la internet, se arată într-un raport UNICEF publicat miercuri.
Diferența mare în accesul la internet prezintă un risc serios ca femeile să rămână în urmă economic într-o lume din ce în ce mai conectată digital, se arată în raportul UNICEF.
Aproximativ 78% dintre bărbații tineri și băieții adolescenți din cele mai sărace țări sunt offline, conform UNICEF, care în raportul său, a examinat utilizarea datelor în 54 de țări cu venituri mici.
Aceasta se traduce prin aproximativ 65 de milioane de fete adolescente și femei tinere cu vârsta cuprinsă între 15 și 24 de ani, care nu au acces la internet, față de aproximativ 57 de milioane de colegi de sex masculin.
Adolescentele și femeile tinere sunt „închise atunci când vine vorba de competențe digitale”, se arată în raport.
Dintre 54 de țări și teritorii analizate în raport, doar opt au atins paritatea de gen în utilizarea internetului în rândul tinerilor.
Dintre regiuni, cel mai mare decalaj se observă în Asia de Sud, favorizând băieții adolescenți și bărbații tineri cu 27 de puncte procentuale.
Importanța competențelor digitale
„Închiderea decalajului digital dintre fete și băieți înseamnă mai mult decât acces la internet și tehnologie. Este vorba despre împuternicirea fetelor pentru a deveni inovatoare, creatoare și lideri”, a declarat Robert Jenkins, director de educație UNICEF, într-un comunicat.
„Dacă dorim să abordăm decalajele de gen pe piața muncii, în special în domeniile științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii, trebuie să începem acum prin a ajuta tinerii, în special fetele, să dobândească abilități digitale.”
Raportul explică că tinerii au nevoie și de „know-how-ul tehnic potrivit pentru a naviga pe internet, a sintetiza și a adapta informații și a crea lumea pe care doresc să o vadă online”.
Fără aceste abilități digitale, se spune, „tinerii riscă să fie excluși de la beneficiile socio-economice ale angajării online”.
Chiar și în cazurile în care fetele au avut acces echitabil la oportunități educaționale tradiționale, cum ar fi matematica și lectura, raportul avertizează, „nu se traduce întotdeauna în abilități digitale”.
Disparitățile în accesul la tehnologie persistă chiar și în cadrul aceleiași gospodării. Într-un studiu efectuat în 41 de țări, UNICEF a constatat că „gospodăriile sunt mult mai probabil să ofere telefoane mobile băieților decât fetelor”.
Tinerii de sex feminin sunt cu 13% mai puțin probabil să dețină un telefon mobil, a spus UNICEF, „limitându-le capacitatea de a participa în lumea digitală”.
Sursa – www.aljazeera.com