Piaţa de publicitate este în acest moment mai slabă decât în orice moment al pandemiei de coronavirus din anul 2020, a precizat marţi directorul general al Warner Bros. Discovery David Zaslav, la o conferinţă de investiţii, informează CNBC.
Astfel că, dacă piaţa de publicitate nu se îmbunătăţeşte anul viitor, ”va fi greu” să atingem previziunile unor venituri de 12 miliarde de dolari pentru 2023, a precizat Zaslav la Conferinţa RBC Global TIMT de la New York.
În plus, comentariile lui Zaslav semnalează o schimbare a retoricii din partea marilor directori din mass-media tradiţionale, care au afirmat în general în această vară că scăderile veniturilor din publicitate nu au fost semnificative pentru ei, chiar dacă jucătorii de pe piaţa media digitală au înregistrat o scădere.
Agenţii de publicitate şi-au redus cheltuielile pentru că Rezerva Federală a majorat ratele dobânzilor pentru a reduce inflaţia, făcând presiuni asupra acţiunilor, inclusiv ale companiilor media”.
Lucrurile ”s-au înrăutăţit” în ultimele luni, a precizat Zaslav.
Evaluarea Warner Bros. Discovery a scăzut la jumătate în acest an. Şi capitalizările de piaţă ale altor companii care se bazează pe publicitate, cum ar fi Snap, Meta şi BuzzFeed, au scăzut cu peste 65% în anul acesta.
Fuziunea Discovery cu WarnerMedia, la începutul anului, a adus o serie de provocări neprevăzute, pentru că unele active au fost ”în mod neaşteptat mai slabr decât am crezut”, a mai spus Zaslav.
HBO a trecut de la a câştiga peste 2 miliarde de dolari în anul 2019 la a pierde circa 3 miliarde de dolari anul trecut, pe măsură ce cheltuielile pentru conţinut au crescut, conform lui Zaslav.
CEO-ul şi-a schimbat strategia pentru HBO Max, pentru că urmează să fuzioneze cu Discovery+ anul viitor, inclusiv prin eliminarea emisiunilor cu rating scăzut şi a filmelor cu un buget mai mare realizate doar pentru serviciul de streaming.
”Este mai dezordonat decât am crezut, este mult mai rău decât am crezut”, a precizat Zaslav. Acesta a mai spus, totuşi, că nu a vrut să cumpere o companie ”care a fost foarte bine condusă”, pentru că ar fi limitat avantajul fuziunii.
Zaslav a redus costurile de la încheierea tranzacţiei, în luna aprilie, şi intenţionează să concedieze încă peste 1.000 de angajaţi înainte de sfârşitul anului, a anunțat CNBC luna trecută.
Directorul a mai precizat că Warner Bros. Discovery va rămâne disciplinată şi atunci când discuţiile privind reînnoirea drepturilor NBA vor accelera anul viitor.
”Nu trebuie să avem NBA”, a precizat Zaslav.
Compania are o mulţime de oferte sportive fără el, a mai spus el.
Totuşi, Zaslav a reiterat că ar dori să încheie o înţelegere cu NBA.
Acesta a reînnoit de curând contractul cu vedeta Charles Barkley pentru 10 ani, deşi contractul include o clauză prin care Barkley ar putea pleca dacă Warner Bros. Discovery nu îşi reînnoieşte contractul de transport. Contractele TV naţionale ale NBA expiră după sezonul 2024-25.
Orice înţelegere cu NBA va trebui să fie orientată spre viitor, a declarat Zaslav, încorporând atât serviciul de streaming al companiei, cât şi activele sportive, inclusiv Bleacher Report, care ajung la publicul mai tânăr.
Acţiunile Warner Bros. Discovery au crescut marţi cu peste 3%.