Este important sa iti iei sursa de proteine din carne!

Proteina de origine animala joaca un rol importnat in dieta umana, deoarece ne permite sa ne dezvoltam sanatos si sa ne intarim sistemul imunitar. De-a lungul istoriei, consumul carnurilor de origine animala a facut parte din traditia umana, iar in Romania carnea de porc are un rol special. Fie ca sarbatorim zile de nastere, Craciunul sau Anul Nou, nicio masa nu este completa fara preparate din carne de porc.

Carnea de porc in stare naturala este saraca in clorura de sodiu si are un continut bogat de proteine. Aceasta reprezinta, de asemenea, o sursa buna de vitamine si minerale, necesare unui organism sanatos: fier, magneziu, fosfor, potasiu si zinc, precum si o serie de vitamine din grupa B, cum ar fi vitamina B6, B12, acid nicotinic, tiamina, riboflavina.

Carnea de porc este o sursa minunata de proteine. O portie de carne de 100 g ofera aproximativ jumatate din necesarul zilnic al unei persoane adulte.

Continutul de grasimi al carnii de porc depinde de partea din care provine (piept, cotlet etc.); carnea „cea mai slaba” are un continut de 6 g grasime per 100 g de carne. Carnea de porc contine mai multe grasimi nesaturate decat grasimi saturate. De asemenea, contine Acidul Linoleic Conjugat, un bun aliat al organismului impotriva cancerului sau al bolilor cardiovasculare.

Carnea de porc este o sursa buna de fier pentru organism si este recomandata pentru a fi introdusa in dieta, cu masura, in cazul anemiei feriprive (prin carenta de fier). O portie de 100 g de carne de porc ofera 15% din necesarul zilnic de fier.

De asemenea, si produsele din carne de vita sau friptura din carne de vita sunt foarte indicate, deoarece vita, este considerata una din cele mai sanatoase carnuri. Spre deosebire de carnea de porc, vita este catalogata drept carne rosie, insemnand ca este mult mai slaba.

Putem folosi carne de vita in diferite retete de mancare cum ar fi: ciorba de vita, hamburger de vita, fripturi la cuptor si nu numai. Aceasta se poate folosi macra sau tocata. Carnea de vita tocata este folosita de obicei in amestec cu carnea de porc pentru a prepara carnatii de vita sau micii si nu numai. Pe internet se pot gasi acum o gramada de retete culinare care folosesc carnea de vita.

Carnea de vita proaspata este bogata in diverse vitamine si minerale, fierul si zincul fiind cele mai importante.

Carnea de vita este compusa in principal din proteine ​​si cantitati diferite de grasime. O portie de 100 de grame de carne de vita, cu un continut de 10% grasime contine:

  • 217 Calorii;
  • 61% Apa;
  • 26,1 g Proteine;
  • 11,8 g Grasime;
  • 26-27% Proteine.

Proteina animala din carnea de vita este de o calitate superioara, continand toti cei 9 aminoacizi esentiali pentru buna dezvoltare a corpului tau.

Carnea in general este una din cele mai complete surse de proteine, iar profilul sau de aminoacizi este aproape identic cu cel al muschiilor nostrii. Se recomanda consumul de carne de cel putin 3 ori pe saptamana.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata