Producătorul auto american spune că pierderile de locuri de muncă în următorii trei ani vor include aproximativ 2.300 de posturi în Germania și 1.300 în Marea Britanie.
Gigantul producator de masini Ford a declarat ca intentioneaza sa reduca mii de locuri de munca in Europa in urmatorii trei ani, ca parte a unui demers global de reducere a costurilor si de a fi competitiv pe piata vehiculelor electrice.
Aproximativ 3.800 de locuri de muncă vor fi eliminate în total, inclusiv 2.300 la locațiile producătorului auto din Statele Unite ale Americii din Köln și Aachen din Germania; 1.300 în Regatul Unit; și 200 în restul Europei.
Mișcările anunțate marți vor reduce în total unul din nouă locuri de muncă în cadrul diviziilor de dezvoltare și administrare a produselor companiei de pe continent.
Ford a spus că caută „o structură de costuri mai slabă, mai competitivă” în Europa.
Acesta a adăugat că se va lansa în consultări „cu intenția de a realiza reduceri prin programe de separare voluntară”.
„Decizii dificile, nu luate cu ușurință”
Reducerile de locuri de muncă au venit pe fondul unei schimbări majore în industria auto globală de la motoare cu ardere care consumă gaz la vehicule electrice.
Guvernele fac eforturi pentru a reduce emisiile care contribuie la schimbările climatice, iar cursa care a rezultat pentru dezvoltarea vehiculelor electrice a generat o concurență intensă în rândul producătorilor de automobile.
Ford cheltuiește 50 de miliarde de dolari pentru electrificarea gamei sale de produse, trecând la o gamă mai subțire cu prețuri mai mari pentru a compensa costurile în creștere ale producției de mașini electrice.
A spus că strategia sa de a oferi o flotă complet electrică în Europa până în 2035 nu sa schimbat și că producția primei sale mașini electrice construite în Europa urmează să înceapă la sfârșitul acestui an.
„Pentru a deschide calea către un viitor sustenabil profitabil pentru Ford în Europa necesită acțiuni ample și schimbări în modul în care dezvoltăm, construim și vindem vehicule Ford”, a declarat Martin Sander, director general al unității Ford Model e din Europa, într-o declarație. .
„Acest lucru va afecta structura organizațională, talentul și abilitățile de care vom avea nevoie în viitor”, a adăugat el.
Ford va reține aproximativ 3.400 de ingineri în regiune, care se vor baza pe tehnologia de bază furnizată de omologii lor din SUA și o vor adapta clienților europeni, a spus Sander.
Unitatea de reducere a costurilor
Directorul financiar John Lawler a avertizat la începutul lunii februarie că producătorul auto se confruntă cu costuri mai mari cu 5 miliarde de dolari în acest an și a spus că compania va fi „foarte agresivă” în reducerea cheltuielilor în operațiunile de producție și lanțul de aprovizionare.
Lawler mai spunea la acea vreme că productivitatea inginerilor din Europa era cu 25-30 la sută mai mică decât ar trebui să fie.
Reducerile din Marea Britanie, care se ridică la unul din cinci din forța de muncă de acolo, vor avea loc în mare parte la centrul de cercetare al producătorului auto din Dunton, sud-estul Angliei.
Reducerile din Germania echivalează cu aproximativ 12% din forța de muncă de acolo.
Personalul european Ford a văzut ultima dată un val de reduceri de locuri de muncă în 2019 și 2020, deoarece producătorul de automobile a urmărit o marjă operațională de 6% în regiune, un obiectiv îndepărtat de pandemia COVID-19, cu marje de profit înainte de impozitare în Europa în primele nouă. lunile anului 2022 la doar 2,2% din vânzări.
Pe tot continentul, Ford are aproximativ 34.000 de angajați în facilități deținute în totalitate și în asociații mixte consolidate.
Sursa – www.aljazeera.com