Guvernul condus de Nicolae Ciucă are în plan construirea unui nou aeroport în România

De Jurnalul Național 402 citiri
3 min citire

În viitor, România ar putea avea un nou aeroprt, conform programului de guvernare al coaliţiei PNL-PSD-UDMR, pentru perioada 2021 – 2024, depus, marţi, la Parlament.

Mai exact, Guvernul condus de Nicolae Ciucă are în plan eficientizarea companiei TAROM, dar și continuarea procesului de modernizare a infrastructurii aeroportuare din România.

În contextul teritorial, executivul își mai dorește și elaborarea unui studiu de oportunitate privind dezvoltarea în cooperare cu autorităţile locale a unui aeroport în zona Brăila – Galaţi, acest lucru fiind printre principalele obiective pentru perioada 2021-2024 aferente sectorului aerian.

Astfel, „Abordarea în sectorul aviaţiei va porni de la faptul că este unul dintre cele mai afectate de criza generată de răspândirea noului coronavirus, prin reducerea semnificativă, la nivel european, a traficului aerian comparativ cu perioada anterioară crizei sanitare”, se menţionează în document.

Totodată guvernul și-a fixat deja pe termen scurt şi mediu principalele obiective referitoare la situația TAROM pentru perioada 2021 – 2024. Astfel, se dorește eficientizarea companiei TAROM, prin selectarea unui management performant şi implementarea planului de restructurare elaborat pentru perioada 2021 – 2025.

Planurile Guvernului pentru sectorul aviației

În programul de guvernare se mai prezintă și continuarea procesului de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia, precum şi la Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca.

În plus se mai dorește și digitalizarea şi introducerea noilor tehnologii în domeniul serviciilor aferente transportului aerian, dar și dezvoltarea capacităţilor cargo prin construirea de terminale cargo în proximitatea aeroporturilor regionale (de ex. Timişoara, Cluj-Napoca, Oradea, Iaşi, Bacău, Craiova etc.).

În planul guvernului se prevede de asemenea și un studiu de oportunitate privind dezvoltarea în cooperare cu autorităţile locale a unui aeroport în zona Brăila – Galaţi.

Documentul face referire și la infrastructura aeroportuară. Astfel, principalele proiecte de investiţii vizează implementarea programului strategic de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti, inclusiv construcţia unui nou terminal şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa, dezvoltarea/modernizarea terminalelor de pe Aeroportul Internaţional Timişoara.

Aşadar, guvernul  Ciucă mai are în plan şi alte proiecte pentru creşterea gradului de siguranţă, modernizarea pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa pentru aducere la standarde europene, precum şi alte proiecte suport pentru creşterea siguranţei şi capacităţii aeroportuare, construcţie cale de rulare paralelă cu pista şi dotarea cu echipamente de scanare bagaje şi detectare explozibil la Aeroportul din Cluj-Napoca, precum şi continuarea procesului de dezvoltare şi modernizarea pistei de decolare-aterizare, terminal cargo, facilităţi conexe la Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca.




Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc

Prețurile la carnea de porc și produsele din carne de porc reprezintă o preocupare suplimentară pentru mulți români. În perioada [...]

Cine e Călin Georgescu și ce avere are

Alegeri prezidențiale 2024: Ce avere deține Călin Georgescu, candidatul surpriză al primului tur? În conformitate cu legislația în vigoare, toți [...]

Platforma „educațională” a lui Andrew Tate Hustler’s University, spartă de hackeri

O investigație realizată de Daily Dot a dezvăluit un atac cibernetic asupra platformei „The Real World”, creată de influencerul controversat [...]

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025

Cu cât vor creşte pensiile românilor de la 1 ianuarie 2025. Începând cu 1 ianuarie 2025, valoarea punctului de referință [...]