Holcim România lansează prima gamă de betoane verzi

De Jurnalul Național Companii 98 citiri
4 min citire




ECOPact este lansat de Holcim România şi este prima gamă de betoane verzi din industrie, cu emisii de CO2 reduse cu peste 30%, creată pentru a accelera tranziţia către construcţiile sustenabile, conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES.

În acest fel, compania se repoziţionează şi dezvoltă un nou model de afaceri, intitulat Econcept, care are la bază o ofertă inovatoare din punct de vedere al impactului climatic şi include trei direcţii complementare: ECO Soluţii (produse şi soluţii verzi, cu amprenta scăzută de CO2), ECO Servicii (consultanţă şi instrumente pentru construcţia de proiecte sustenabile) şi ECO Scor (evaluare şi certificare a performanţelor climatice a produselor din portofoliu).

Prin noua gamă de betoane verzi se creeată un spectru larg de utilizare, de la construcţii civile rezidenţiale şi non-rezidenţiale, construcţii industriale şi hidrotehnice, construcţii speciale industriale şi până la construcţii speciale pentru transporturi pe apă şi structuri marine.

În acelaşi sens, Holcim marchează noi standarde privind produsele sale, prin lansarea unor noi servicii de specialitate în domeniul construcţiilor verzi şi prin sisteme de evaluare şi comparare transparentă a alternativelor din portofoliul său, şi anume: servicii de consultanţă ECO, care facilitează tranziţia către construcţiile sustenabile şi susţin reducerea emisiilor de CO2 şi economia circulară; timbrul ECO – sistem de evaluare şi transparenţă introdus de Grupul LafargeHolcim, care indică amprenta de CO2 a produselor Holcim, precum şi conţinutul de material reciclat, fiind folosit numai pentru produsele cu performanţe climatice superioare (emisii CO2 reduse cu minimum 30% şi/sau minimum 20% conţinut de material reciclat); eticheta Verde – sistem de auto-evaluare transparentă a performanţelor climatice a produselor Holcim fabricate în România, care indică procentul cu care sunt reduse emisiile de CO2 faţă de valoarea de referinţă la nivel UE.

„Deschidem noi orizonturi pentru business-ul Holcim în România, dar şi pentru industria materialelor de construcţii. Acest nou model de afaceri este rezultatul eforturilor noastre de peste 20 de ani în direcţia sustenabilităţii, timp în care am investit în tehnologii de ultimă generaţie, în cercetare şi inovare, aspecte care au dus la modernizarea fluxului de producţie şi, respectiv, la îmbunătăţirea gamei de soluţii şi produse. Totodată, prin ECONCEPT, ne asumăm rolul pe care îl avem în combaterea schimbărilor climatice şi conducem tranziţia către construcţii sustenabile în România, având alături sprijinul partenerilor din zona de proiectare şi din sfera academică. Demonstrăm, astfel, încă o dată, că suntem un partener de încredere pentru cei care au nevoie de soluţii performante pentru construcţii prietenoase cu mediul. Sunt mândru de echipa mea şi sunt sigur că împreună vom reuşi să construim în România un viitor sustenabil pentru oameni şi planetă”, a declarat Bogdan Dobre, CEO Holcim România & market head Moldova.

În contextul companiei, odată cu noul model de afaceri, compania şi-a stabilit noi obiective în ceea ce priveşte sustenabilitatea, în concordanţă cu angajamentul „Net Zero”, la care Grupul LafargeHolcim a aderat, anul trecut, la nivel global. Acesta din urmă are ca scop atingerea neutralităţii din perspectiva emisiilor de CO2 până în 2050.

În prezent, Holcim activează de peste 20 de ani în sectorul materialelor de construcţii din România. Compania deţine două fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare, 18 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi trei terminale de ciment în Bucureşti, Turda şi Roman. Holcim are aproximativ 800 angajaţi în România.

Aşadar, Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge şi Holcim în 2015.