În România, valoarea comenzilor online a crescut cu 99% în decembrie anul trecut

0 77

Luna decembrie a anului 2020, a înregistrat noi recorduri în ceea ce priveşte numărul şi valoarea comenzilor plasate pe magazinele online administrate prin platforma eCommerce MerchantPro, cu creşteri de 83%, respectiv 99% faţă de decembrie 2019, arată datele publicate joi.

Astfel, valoarea medie a comenzii la nivelul celor peste 1.500 magazine care funcţionează pe platforma tip SaaS MerchantPRO s-a menţinut constantă la nivelul anului 2020, fiind de 225 lei. Cea mai mare comandă înregistrată în decembrie a fost în valoare de peste 40.000 de euro reprezentând investiţii în echipamente specializate. De asemenea, din perspectiva numărului de produse, comanda cea mai diversificată a avut 301 produse alimentare, conform unui comunicat al companiei.

Creşterile pe ansamblul trimestrului IV din 2020,  în volumul şi valoarea vânzărilor online, motoarele de creştere fiind Black Friday – au înredistrat un salt mediu de 43% faţă de perioada similară din 2019 – şi sărbătorile de iarnă, cu o creştere de 83% la numărul tranzacţiilor. Astfel, pentru cele peste 1.500 magazine active care folosesc soluţia eCommerce MerchantPro, ultima lună din an a adus vânzări cu 99% mai mari faţă de perioada similară din 2019.

„Românii au continuat să manifeste precauţie în ceea ce priveşte cumpărăturile în offline, în special în perioada Sărbătorilor, când şi-au dorit să petreacă timp cu familia, deci au decis să reducă expunerea şi să evite aglomeraţia. Evident, contextul economic a generat şi perioade de promoţii şi reduceri mai lungi, online-ul devenind tot mai atractiv, mai ales pe fondul atenţiei sporite faţă de cheltuieli”, a explicat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Conform analizei de piaţă, ziua cu cele mai multe comenzi din decembrie a fost luni, 14 decembrie 2020, când s-au plasat 13.082 de comenzi, faţă de 2019 când aceasta a fost 9 decembrie, cu 7.186 comenzi, tot într-o zi de luni.

„Zilele de luni sunt cele mai aglomerate. Peste weekend clienţii au timp să gândească achiziţiile, să compare preţuri şi să se informeze despre produse, iar luni plasează comanda. A fost interesant de remarcat că românii au plasat comenzile de Crăciun mai târziu în 2020 faţă de 2019, probabil fiind mai atenţi la campaniile de reduceri şi la promoţii, dar şi datorită creşterii flexibilităţii în livrare, petrecând mai mult timp acasă”, a adăugat Rădulescu.

În contextul regional, cele mai active oraşe din punct de vedere al dinamicii din online, în afară de Bucureşti, sunt: Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara.

Aşadar, MerchantPro, noua identitate a platformei autohtone ShopMania BIZ, este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcţionalităţile în cei peste 10 ani de prezenţă pe piaţă.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata