Listarea Agroland la Bursa de la Bucureşti

0 68

În prezent, în România, sectorul agricol, care este unul dintre pilonii creşterii României, devine mai bine reprezentat, odată cu listarea Agroland la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a declarat, luni, Radu Hanga, preşedintele Bursei de la Bucureşti, la deschiderea şedinţei de tranzacţionare.

„Ne bucurăm foarte mult că sectorul agricol, care este unul dintre pilonii creşterii României, devine mai bine reprezentat, odată cu listarea Agroland la Bursa de Valori Bucureşti. Vorbim despre o companie locală, care a demarat afacerea din Timişoara şi a ajuns să opereze cea mai extinsă reţea de magazine agricole din România, acoperind aproape întreaga ţară. Avem aici un plasament privat, care s-a derulat la sfârşitul anului 2020, prin care Agroland a ridicat 7,9 milioane de lei de la investitori, făcând astfel primul pas către listarea la Bursa de Valori Bucureşti. Compania este un partener al nostru deja prin faptul că a listat câteva emisiuni de obligaţiuni în valoare de peste 8 milioane de lei. Aş vrea să le mulţumesc brokerilor de la Tradeville, pentru că i-au ajutat şi pentru că ne ajută pe noi în a aduce cât mai multe companii către bursă. Tradeville este unul dintre cei mai activi brokeri pe care îi avem pe piaţa românească, un jucător independent care s-a mişcat foarte bine, în principal în zona digitală, fiind mereu în top ca număr de tranzacţii”, a punctat şeful BVB.

 

La rândul său, Horia Cardoş, acţionar majoritar şi director general Agroland, a afirmat că demersul de a intra pe piaţa de capital a demarat în urmă cu un an şi jumătate, iar din punct de vedere al afacerii anul 2020 a fost unul fast pentru companie.

„Această călătorie am început-o acum un an şi jumătate alături de partenerii de la Tradeville şi iată, astăzi, îşi arată primele roade. În urmă cu doi ani am început să lucrăm la conceptul care astăzi va fi principalul vector prin care ne vom dezvolta, atât ca număr de puncte de vânzare, cât şi ca cifră de afaceri. Este vorba despre conceptul pe care noi l-am numit Agroland Mega, care înseamnă deschiderea de magazine cu suprafeţe de peste 500 – 600 de metri pătraţi, care pot să expună mult mai multe produse şi, în consecinţă, putem să servim mult mai multe nevoi. Anul 2020 a fost unul fast din punctul nostru de vedere chiar dacă situaţia socială a fost destul de complicată”, a menţionat Cardoş.

Luni 1 martie, deschiderea şedinţei de tranzacţionare a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) a fost dedicată listării acţiunilor Agroland Business System, societatea care operează cea mai extinsă reţea de magazine agricole din România.

Iar acţiunile au fost listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al BVB şi sunt tranzacţionate sub simbolul AG.

Iniţial, compania Agroland s-a înfiinţat în Timişoara în anul 1997 şi a devenit în câţiva ani cea mai mare companie din România care vinde produse pentru creşterea animalelor către micii fermieri, potrivit informaţiilor postate pe propria pagină de Internet.

În ultimii ani, gama de produse a companiei s-a diversificat puternic, în afară de puii de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, Agroland vinde şi produse pentru grădinărit (seminţe de legume şi flori, butaşi de trandafiri, viţă de vie, arbuşti şi pomi fructiferi), dar şi, hrană pentru animale de companie.

În 2015 s-a lansat conceptul de magazin „Agroland 1.000”, care vine în întâmpinarea clienţilor cu o gamă extinsă (minimum 1.000 de produse) pe domeniile mai sus menţionate. De asemenea, în 2017 s-a deschis primul magazin Agroland Mega lângă Craiova, unde pe o suprafaţă de peste 250 mp, expunem peste 2.000 de produse, în anul 2018 la Lieşti (Galaţi), iar în 2019 în oraşele Brăila şi Giurgiu. Următorul magazin sub conceptul Mega a fost deschis în 2020 la Timişoara.

În prezent, compania deţine cea mai mare reţea de magazine cu profil agricol din ţară, cu peste 250 de puncte de vânzare deschise la nivel naţional.

Din punct de vedere financiar, Agroland a înregistrat, la sfârşitul anului 2019, o cifră de afaceri care a depăşit 30 milioane de euro, iar 2,2 milioane de clienţi au trecut pragul magazinelor companiei.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata