Marii producători de bunuri de larg consum cer rezolvarea problemelor marinarilor blocaţi pe nave

Foto: economica.net
0

300.000 de marinari sunt blocaţi pe navele comerciale, unde deteriorarea condiţiilor de muncă ameninţă să perturbe lanţul de aprovizionare pe plan mondial şi din această cauză Unilever Plc şi Procter & Gamble Co. se numără printre producătorii de bunuri de larg consum care au cerut liderilor mondiali să rezolve problemele cu care se confruntă aceştea, transmite Bloomberg.

În acest sens, directorii comerciali ai unor mari companii, începând de la retailerul Carrefour SA şi până la producătorul de alimente Mondelez International Inc., au semnat o scrisoare deschisă în care cer măsuri pentru a permite schimbarea echipajelor navelor în porturi, asigurarea siguranţei marinarilor care lucrează peste program şi asigurarea că lanţurile de aprovizionare nu utilizează muncă forţată.

Prin scrisoarea, care a fost trimisă miercuri secretarului general al ONU, Antonio Guterres, se speră că este ultimul apel destinat rezolvării unei crize umanitare apărute pe mare ca urmare a pandemiei de Covid-19, în condiţiile în care guvernele au decis să restricţioneze accesul la graniţă iar călătoriile cu avionul sunt limitate.

“Ne apropiem de un punct de cotitură dacă nu rezolvăm problema înlocuirii echipajelor. Există riscul ca lanţul global de aprovizionare să se deterioreze. Este o situaţie nedorită de muncă forţată pentru că aceşti marinari sunt blocaţi pe nave”, a apreciat Marc Engel, director de aprovizionare la Unilever.

În contextul dat, apelul venit de la peste 20 de directori generali, membri ai Consumer Goods Forum, un organism care reprezintă 400 dintre cei mai importanţi retaileri, producători şi furnizori de servicii, este unul din cele mai puternice semnale venite din partea liderilor de business pentru a atrage atenţia asupra crizei marinarilor.

Astfel, la opt luni de la izbucnirea pandemiei, problema înlocuirii echipajelor navelor riscă să se agraveze. Peste 120 de ţări sau teritorii au oprit sau limitat accesul navelor pentru a permite schimbarea echipajelor, în ideea de a împiedica răspândirea noului coronavirus.

“Aceasta a condus la o perturbare majoră a lanţurilor globale de aprovizionare, care sunt vitale pentru producători şi retaileri şi capacitatea lor de a produce şi oferi bunuri esenţiale de larg consum precum alimente şi produse de igienă”, se arată în scrisoarea semnată de directorii generali.

Din punct de vedere al organizării, printre măsurile solicitate de directorii companiilor se numără şi introducerea unui regim robust de teste şi urmărire pentru a asigura siguranţa marinarilor şi înlocuirea echipajelor precum şi limitarea prelungirii contractelor echipajelor până la următorul port, programat unde schimbarea echipajului este posibilă şi/sau modificarea cursului spre un port unde schimbarea echipajului poate fi asigurată în conformitate cu liniile directoare ale Organizaţiei Internaţionale a Muncii.

În ceea ce priveşte raportul, aproximativ 90% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, astfel că cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial. Astfel, din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei, înlocuirea echipajelor navelor este perturbată, chiar dacă în unele părţi ale lumii au început să fie relaxate restricţiilor.

Sursa: Agerpres
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close