Noua plăcere a românilor în materie de turism

262

În preferinţele românilor, în această perioadă sunt cabanele construite într-un stil ce aduce aminte de casele din zonele montane ale Statelor Unite ale Americii, mai ales în destinaţiile turistice ascunse şi descoperite de români în pandemie. Cererea de cazare sub acoperişul în două ape a depăşit anul trecut chiar şi aşteptările antreprenorilor care dezvoltă aceste spaţii.

Astfel, de la căsuţe hobbit, bungalouri şi până la cabane scandinave sau construite în stil A-Frame, antreprenorii se inspiră fie din ceea ce au văzut în alte ţări, fie de pe internet pentru a construi unităţi de cazare care să le ofere turiştilor pe lângă cazare şi masă, o experienţă în sine. A-Frame nu este doar o formă, ci este şi un stil arhitectural care a început să prindă din ce în ce mai mult teren în Europa, precum şi în România. Casele în forma literei A le-am văzut de cele mai multe ori în filmele americane, unde acţiunea avea loc într-o zonă montană, iar peisajul fie era dominat de munţii stâncoşi, fie de copaci înalţi. Acest stil architectural nu este doar plăcut ochiului, ci are şi o serie de avantaje pentru construirea cât mai eficientă a unei unităţi de cazare.

Actual, stilul architectural în forma literei A sau a unui triunghi este caracterizat în principal de faptul că acoperişul casei este în două ape, ceea ce face ca aceste case să fie mai utile în zonele muntoase pentru că forma acoperişului nu va permite zăpezii sau apei să se adune. Totodată, de cele mai multe ori, structura unei astfel de case este din lemn, ceea ce înseamnă că este mai uşor de construit, fiind eliminată partea de zidărie.

În contextul turismului, în ultimii ani, antreprenorii români au început să vadă avantajele acestor tipuri de case, construind din ce în ce mai multe unităţi de cazare în formă literei A. Un caz concret este cel al Cabanei A din Topliţa, judeţul Harghita. Unitatea de cazare a fost construită de doi fraţi, Victor şi Tudor Cotfas, care au mizat pe un business în turism în oraşul lor natal.

„Povestea din spatele unităţii de cazare vine din două direcţii, a mea şi a fratelui meu. Amândoi avem o pasiune pentru turism şi pentru zonele montane, pasiune dobândită de-a lungul timpului din experienţele  amândurora ca schiori de performanţă. Plecând de la această pasiune pentru călătorii în zone montane ne-a venit ideea de a face la Topliţa, oraşul nostru natal, Cabana A.

Am ales să facem o cabană diferită şi să o integrăm în circuitul turistic din zona municipiului Topliţa, care duce lipsă de unităţi de cazare, mai ales unităţi de cazare premium”, spune Victor Cotfas, proprietarul Cabanei A.


Victor Cotfas, proprietar Cabana A: „Anul trecut au fost mai mulţi turişti în Topliţa faţă de anii trecuţi. în tot judeţul Harghita ştiu că a mers bine (turismul N.Red.). Acum dacă încercaţi să căutaţi un loc de cazare nu veţi găsi. În judeţ avem peste zece pârtii de schi, sunt mici, dar în această perioadă a anului merg bine.”


Cabana A este primul pariul antreprenorial în turism al celor doi fraţi, Victor Cotfas fiind inginer topograf, iar Tudor Cotfas, executor judecătoresc. Unitatea de cazare a fost deschisă în 2020 pentru turişti, dar din 2019 ea a funcţionat cu circuit închis. Chiar dacă antreprenorii au luat decizia de a deschide unitatea de cazare într-un an atipic pentru turism, cel mai afectat sector economic de criza pandemică, cererea de cazare le-a întrecut aşteptările iniţiale.

„Anul trecut au fost mai mulţi turişti în Topliţa faţă de anii trecuţi. În tot judeţul Harghita ştiu că a mers bine. Acum dacă încercaţi să căutaţi un loc de cazare nu veţi găsi. În judeţ avem peste zece pârtii de schi, sunt mici, dar în perioada iernii merg bine”, precizează Victor Cotfas.

Proprietarul Cabanei A adaugă că în ciuda efectelor negative ale pandemiei asupra industriei de turism, businessul său a avut de câştigat de pe urma acestei situaţii, având în vedere că mulţi turişti români nu au mai putut să îşi petreacă vacanţele în afara ţării şi au preferat să meargă în vacanţe în ţară sau au ales să îşi petreacă concediile acasă. Mulţi turişti români au preferat să meargă în unităţi de cazare care fie au putut fi închiriate integral, fie aveau mai puţine camere pentru că exista mai multă intimitate, iar distanţarea socială putea fi asigurată mult mai uşor.

Din punct de vedere financiar, investiţia în această unitate de cazare i-a ajuns pe cei doi la o sumă de circa 75.000 euro. Capacitatea maximă a acesteia este de circa şase persoane, iar cabana se închiriază integral, preţul pe noapte fiind de circa 1.000 de lei.

Aşadar, începutul acestui an a fost destul de bun, astfel că, cererea până în prezent a fost de 100% din capacitatea unităţii de cazare. Cei doi antreprenori au în plan construirea unor noi spaţii turistice în acelaşi loc astfel încât să mărească capacitatea de cazare, dar în acelaşi timp planurile de dezvoltare includ şi construirea unor noi facilităţi precum un spa.

Sursa: Agerpres
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner