Ultimele luni au adus numeroase crize peste economia mondială, însă preferințele oamenilor pentru obiectele considerate a fi de lux nu s-a micșorat. Au găsit soluții să cumpere în continuare produse premium, însă și să facă economie.
Astfel că, asistăm la o creștere puternică a pieței obiectelor de lux la mâna a doua. Pe fondul greutăților financiare din ultimul timp, cumpărătorii s-au orientat către produsele deja folosite și mai puțini au optat pentru achizițiile noi.
Conform celor mai noi date ale unui nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) și Vestiaire Collective, platformă globală pentru modă pre-purtată, valoarea calculată de specialiști a pieței de revânzare a articolelor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii este cuprinsă între 100 și 120 de miliarde de dolari la nivel global. Suma este uriață și nu ne surprinde că, conform statisticilor, este triplă față de nivelul din anul 2020!
În plus, specialiștii din domeniu vorbesc despre o nouă tendință în rândul cumpărătorilor de articole vestimentare și accesorii premium.
Unii nu-și pot plăti facturile, alții cumpără masiv haine și accesorii de lux, să le bage în șifonier
Mai mult, nu-i deranjează nici pe departe că acestea au fost deja purtate anterior de unul sau chiar de mai mulți foști proprietari. Luxul nu-și pierde din valoare. Ba chiar, în unele cazuri, când vorbim despre produse în serie limitată, confecționate din materiale de înaltă calitate, semnate de designeri și branduri celebre, valoarea acestora nu scade în timp, ci crește. Practic, putem afirma că nu vorbim despre cheltuieli, ci despre investiții.
Bineînțeles, trebuie să fii un fin cunoscător al pieței, să știi ce să alegi, să intuiești valoarea reală, și bineînțeles să ai capacitatea de a estima cum va evolua valoarea respectivă în timp!