Organizarea eficientă a muncii la birou. Cum poți da randament maxim atunci când lucrezi organizat?

Programul de lucru este unul dintre cei mai importanți factori atunci când decidem să ne angajăm și, în unele situații, poate fi motivul care ne determină să încetăm activitatea la locul de muncă actual.

Cel mai des întâlnit program este cel de 8 ore, de luni până vineri, într-o singură tură sau în două ture. Există si orare de lucru de 12 ore, într-un schimb sau în mai multe. De asemenea, mai putem întâlni, în funcție de natura slujbei, programe în care se lucrează o zi sau două, după care angajatul are ziua liberă, indiferent dacă este weekend sau nu. 

Așadar, există diverse variante de program de lucru, astfel încât avem de unde alege un job cât mai potrivit stilului nostru de viață.

În unele țări, programul de lucru este de 6 ore pe zi, specialiștii susținând că, deși se lucrează mai puține ore, angajații sunt mai eficienți și nu tind să întreprindă alte activități decât pe cele legate de muncă. Aceștia se simt mai puțin obosiți la finalul programului și au mai mult timp pentru ei înșiși și familie. Astfel, în următoarea zi, sunt motivați să se întoarcă la birou și să-și îndeplinească sarcinile. 

Indiferent de programul de lucru pe care îl avem, cu toții vrem să fim cât mai productivi și să avem bune rezultate profesionale.

Acestea fiind spuse, iată cum poți să devii și tu mai eficient la locul de muncă! 

 

Delimitează-ți spațiul din birou

  • în funcție de spațiul în care se află biroul tău, asigură-te că aria de lucru este bine delimitată: nu-ți așeza lucrurile și pe biroul colegului;
  • dacă biroul tău se află într-un spațiu separat de restul colegilor, ești norocos, dar ești si singurul responsabil de organizarea locului respectiv;
  • atenționează-ți colegii care își uită cana sau agenda pe masa ta, dacă nu vrei ca asta să devină un obicei.

 

Ordonează-ți documentele

  • este foarte important să găsești cu ușurință orice act de care poți avea nevoie la un moment dat, așadar organizează-le periodic;
  • aranjează hârtiile metodic (in funcție de dată, importanță etc.) și grupează-le ori în dosare de plastic cu șină, ori în dosare simple;
  • sortează dosarele și pune-le în sertare diferite, dacă ai posibilitatea, sau folosește bibliorafturi;
  • ține actele de care poți avea nevoie des într-o tavă, pe birou.

 

Lasă-ți biroul să „respire”

  • adoptă un stil cât mai simplu pentru birou și păstrează doar lucrurile de care ai strictă nevoie (laptop, agendă, câteva articole de papetărie);
  • elimină orice factor care ți-ar putea distrage atenția de la muncă (reviste, snack-uri etc);
  • limitează-te la o singură cană pe care s-o ții pe masă, pentru a evita supraaglomerarea și incidentele.

 

Alege câteva obiecte care îți dau o stare de bine

  • păstrează la vedere un obiect drag, cum ar fi o poză sau o diplomă, care să te motiveze;
  • alege o plantă de dimensiuni mici, de preferat una care purifică aerul – aceasta va anima atmosfera de la birou;
  • ține la îndemână, într-un recipient mic, câteva instrumente de scris și o agendă sau un pachet de bilețele, pe care să poți nota rapid oricând e nevoie;
  • atârnă un calendar pe perete, care te poate ajuta să fii prezent și să ai o viziune macro asupra zilelor următoare.

 

Sistematizează-ți programul de lucru

  • la începutul programului, fă-ți o listă cu sarcinile pentru ziua respectivă;
  • aerisește spațiul, șterge-ți biroul;
  • mănâncă înainte de a ajunge la birou, astfel încât să eviți nevoia de a ronțăi pe parcursul zilei;
  • planifică-ți pauzele la începutul zilei;
  • străduiește-te să-ți iei cu tine pachet cu mâncare, ca să nu pierzi timpul cu comandarea mâncării;
  • asigură-te că ai mereu apă proaspătă de băut și destulă lumină în încăpere.

Fie că lucrezi 8 ore sau 12, pauzele sunt necesare pentru a da randament maxim în activitatea zilnică. În plus, ține cont că multe persoane renunță la transportul public sau la mașină, alegând, în schimb, să meargă pe jos la serviciu. Astfel, fac mișcare și se destind înainte de muncă, fiind pregătite să lucreze eficient și organizat – dacă distanța îți permite, poți încerca și tu această variantă.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata