Peste 10.000 de romani au primit compensatii pentru zboruri intarziate

Aproape jumatate dintre pasagerii afectati de intarzierea zborurilor in vara anului trecut au primit compensatii de pana la 600 de euro de la companiile aeriene. Cei mai multi sunt din Bucuresti.

Mai mult de 13.000 de pasageri romani afectati vara trecuta de intarzierea zborurilor lor, anulari sau refuz la imbarcare, eligibili pentru a primi compensatii de pana la 600 de euro, nu au depus cerere pentru a-si primi banii. Legislatia europeana le da insa dreptul sa depuna cerere timp de trei ani de la incident. Cei mai multi dintre ei au avut zboruri cu plecare din Bucuresti, insa multi pasageri au intampinat probleme si la Cluj-Napoca si Iasi. La polul opus, sunt pasagerii care au decolat din Suceava, Satu Mare si Craiova.

Alti 10.000 de pasageri romani au cerut compensatii, potrivit Directivei Europene 261/2004 si au primit banii.

AirHelp a analizat cati pasageri au fost afectati in perioada 15 iunie – 15 septembrie 2018 de zboruri intarziate, anulate sau refuz la imbarcare si sunt astfel eligibili pentru a obtine compensatia de pana la 600 de euro, potrivit Directivei Europene 261/2004. Un sondaj efectuat de YouGov in numele Airhelp, companie specializata in drepturile pasagerilor aerieni, arata ca 66% dintre calatorii care se confrunta cu o intrerupere a zborului depun o cerere de despagubire. Dintre acestia, 66% afirma ca au primit compensatia.

„Eligibilitatea fiecarui pasager se verifica intr-un timp foarte scurt, pe site-ul nostru. E nevoie insa ca pasagerul sa pastreze boarding pass-ul si alte documente de calatorie si sa ne comunice corect datele. Dosarul lui pentru obtinerea despagubirilor trebuie sa fie, astfel, complet”, a declarat Marta Koziarz, expert Airhelp in drepturile pasagerilor.

Din 2013, cand AirHelp a fost fondata, compania a ajutat peste 13 milioane de pasageri din peste 35 de tari. In 2019, cateva companii aeriene, printre care British Airways si Easyjet, au implementat o clauza extrem de incorecta si ostila pasagerilor prin conditiile pe care le impunea. Clauza a fost in prima faza utilizata de Ryanair si ulterior copiata de alte companii aeriene. Controversata clauza obliga pasagerul ca in cazul unei intarzieri, pentru a primii compensatii, acesta trebuie sa contacteze el insusi compania aeriana, nu prin intermediul tertilor. Abia dupa ce a facut acest lucru si nu a primit compensatii, pasagerului ii este permis sa caute asistenta legala pentru a-si obtine banii. AirHelp s-a judecat cu Ryanair in instantele olandeze pentru eliminarea clauzei si a castigat, fortand astfel compania aeriana sa o anuleze.

„Este prima lege de genul acesta intr-o tara cu o industrie aviatica puternica, iar reusita certifica convingerile noastre in sprijinul pasagerilor carora nu trebuie sa le fie ingradite drepturile si trebuie sa aiba libertatea de a alege. Speram ca si alte instante din toata Europa sa rezoneze cu cea din Olanda”, spune expertul AirHelp.

Un numar de pasageri afectati similar cu cel din 2018 este asteptat si in acest an sa solicite despagubiri, in conditiile in care Airhelp se asteapta ca si sezonul 2019 sa fie marcat de multe zboruri intrerupte. O statistica anuntata recent arata ca pasagerii din Romania ai companiilor aeriene au pierdut 2.500 de ore de vacanta in vara anului trecut din cauza nenumaratelor intarzieri. Mai precis, un numar de 636.000 de pasageri s-au confruntat cu zboruri intarziate, dintre acestea aproape 5.600 au decolat cu o intarziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate. In ceea ce priveste zborurile eligibile pentru compensatii (intarzieri mai mari de 3 ore) in perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectati.

sursa wall-street.ro

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata