Sondaj: O treime din populația urbană consumă dulciuri fără zahăr

24

În perioada aprilie-mai a anului 2021, echipa IZI data cu sprijinul agenției de consultanță strategică Noeland, a realizat un studiu despre consumul produselor fără zahăr și cum a evoluat trendul de alimentație sănătoasă în pandemie.

Studiul a fost realizat pe o populație digitalizată, reprezentativ urbană de 1022 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews), pe un eșantion de respondenți cu vârste de peste 14 ani din toată România, cu o eroare de eșantionare de 3%.

3 din 10 români din mediul urban consumă (și) dulciuri fără zahăr

Studiul ne arată că românii din mediul urban sunt deschiși către consumul de dulciuri fără zahăr procesat, cu alternative la zahăr. Mai exact, din total eșantion observăm că 30% dintre ei au ales să cumpere produse fără zahăr în ultimele 3 luni.

Tinerii sunt fruntașii clasamentului când vine vorba de alternative la zahar

Dintre consumatorii de dulciuri fără zahar, 38% dintre consumatori au între 15-24 de ani, iar alți 38% se încadrează în categoria de 25-34 de ani. Procentele scad ușor odată cu înaintarea în vârsta, astfel avem 32% pentru categoria 35-44 de ani și doar 23% la românii de peste 44 de ani.

În același timp, studiul ne arată că 35% dintre cei care au mâncat produse fără zahăr în ultimele 3 luni sunt necăsătoriți. Sunt mai numeroși și cei fără copii, aceștia reprezentând 52% din rândul celor care au optat pentru acest gen de produse.

Influențează nivelul de educație preferința pentru alternativele fără zahăr?

Nivelul de educație este un alt criteriu care influențează preferința pentru alternativele fără zahăr. Din totalul popuției, cei cu educație medie și inferioară aleg mai rar alternative la zahar decât cei cu studii superioare (25% vs 34%).

De asemenea, există și diferențe de gen când vine vorba de consumul produselor fără zahăr. Remarcăm că dintre consumatori 54% sunt femei și 46% bărbați.

Consumul de produse fără zahăr mai este influențat, conform studiului, și de nivelul de calificare profesională. Astfel, doar 22% dintre gulerele albastre (respondenți cu meserii calificate ce presupun muncă fizică, manuală) consumă produse fără zahăr, față de gulerele albe (respondenți cu studii superioare și joburi care presupun o muncă de birou) care scorează un procent de 45%.

IZI data este o agenție de studii de piață al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum și cele de tip DIY. Mai multe detalii găsiți pe https://izidata.ro sau la adresa silvia@izidata.ro.

Noeland este o agenție de consultanta strategica și design de brand fondată în 2008, a cărei echipă funcționează ca o comunitate de specialiști în discipline complementare, precum media planning, web development, antropologie, sociologie, arhitectura etc, alcatuind echipe dedicate pentru fiecare proiect.  https://noeland.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata