10 beneficii dobândite dacă foleseşti bicicleta fitness

Foto: myblog.ro
0

Activitatea fizică desfaşurată cu regularitate este recomandată persoanelor de toate varstele. Sănătatea depinde foarte mult de stilul de viata, iar sedentarismul este una dintre marile probleme cu care ne confruntăm in prezent.

Exercitiile pe bicicleta fitness reprezinta o metoda comoda si foarte accesibila de a imbunătăţii starea generală de sanatate, iar marii distribuitori de aparate fitness pun la dispozitie o multitudine de modele pentru uz casnic. Dacă si tu vrei să te bucuri de rezultatele antrenamentelor cu aceast aparat,  iată 10 beneficii pe care acesta le oferă:

1. Pierderea in greutate

Antrenamentele desfasurate cu regularitate pe bicicleta fitness te vor ajuta să slăbeşti foarte rapid, intrucât vei arde foarte multe calorii pe parcursul sesiunilor de pedalare. Îţi poţi alege intensitatea programelor de exercitii cu ajutor cătora vei putea elimina tesutul adipos de pe gambe, coapse si din zona abdomenului.

 

2. Imbunatatirea sistemului cardiovascular

Probabil ai auzit de beneficiile antrenamentelor cardio. cu ajutorul acestui aparat iti vei putea imbunătăţii si mentine sănătatea sistemului cardiovascular, micsorand, astfel, riscul afectiunilor de aceasta natura.

 

3. Cresterea fortei

Majoritatea modelelor de bicicleta fitness iti permit să ajustezi rezistenţa la pedalare. Cu cât vei exersa mai frecvent, cu atât musculatura picioarelor, a posteriorului si a abdomenului se vor intării şi vor caştiga mai multă forţă şi aspect.

 

4. Reducerea riscului de diabet

Diabetul este strâns legat de obezitate, astfel incât devine o afectiune tot mai intâlnită în prezent. Astfel, pierderea in greutate prin activitate fizică regulată va reduce riscul dezvoltarii acestei afectiuni. După cum stii, o bicicleta stationară este printre cele mai bune aparate pentru pierderea in greutate si pentru arderea caloriilor.

 

5. Imbunatatirea mobilitatii

Pedalarea ajuta foarte mult la imbunatatirea mobilitatii articulatiilor tale. Astfel, genunchii, gleznele si soldurile vor beneficia de acest aspect. Atunci când pedalezi, toate aceste articulatii sunt folosite, imbunatatind amplitudinea miscarii si intărind fiecare articulatie de la nivelul picioarelor.

 

6. Reducerea nivelului de stres

Stresul este un factor care ne influenteaza tot mai mult starea generală de sănătate, iar activitatea fizică este printre cele mai bune metode de a combate efectele stresului cotidian. Pe lângă increderea pe care ti-o asigura un proces eficient de slăbire, pedalarea stimulează, de altfel, producerea serotoninei, hormon care indepărtează senzatia de stres şi aduce buna-dispozitie, pentru restul zilei.

 

7. Cresterea andurantei

Rezistenta la efort susţinut nu se poate obtine intr-o zi sau intr-o săptămână, însă antrenamentele desfaşurate in mod regulat pe bicicleta fitness o vor imbunătăţii treptat. Dacă vrei să te concentrezi pe acest aspect, incearcă programele de exercitii care includ ruperi de ritm. Acestea te vor ajuta să clădeşti foarte rapid o rezistenţă bună la solicitarea fizică.

 

8. Protejarea articulatiilor

Spre deosebire de alte tipuri de antrenament cardio, precum alergarea sau Zumba, exercitiile pe bicicleta fitness iti vor proteja articulaţiile prin lipsa socurilor si microsocurilor. Fiindcă talpile tale nu vor părăsii suprafaţa pedalelor, gleznele, genunchii si articulatiile soldului nu vor fi solicitate prin amortizarea impactului repetat. Astfel, acest aparat fitness este recomandat chiar si persoanelor cu articulatii sensibile.

 

9. Tonifierea musculaturii

Atunci când pedalezi, musculatura picioarelor, a posteriorului si a abdomenului sunt solicitate in mod constant si eficient. Tocmai de aceea, dacă te antrenezi cu regularitate pe o bicicleta fitness, vei reusi să indepărtezi tesutul adipos din aceste zone ale corpului si te vei bucura de gambe, coapse, posterior si abdomen cu aspect deosebit.

 

10. Siguranta

Cu toate că nu este un beneficiu direct al bicicletei fitness, siguranta trebuie luata in calcul indiferent de activitatea pe care o desfăşori. Astfel, traficul din marile orase te poate pune in faţa unor situatii foarte riscante atunci când te deplasezi cu bicicleta printre masini. In plus, dacă alegi să foloseşti bicicleta fitness, nu vei fi expus la poluarea din intersectii, la ploaie, la praf sau caldura.

 

 

 

Sursa: Agerpres
loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata