3 sfaturi de urmat la achizitia unui hotel in Bucuresti

Ce trebuie sa stii atunci cand vrei sa cumperi un hotel in Bucuresti? Ce hoteluri de vanzare in Bucuresti exista, in acest moment, si care dintre acestea dispun de flexibilitatea de a se redresa, sub influenta unei mentalitati antreprenoriale fresh?

Achizitia unui hotel, chiar si pentru un antreprenor care nu este la prima achizitie de o asemenea anvergura, va fi intotdeauna un proces complicat, insa, totodata, o experienta unica, plina de lectii de invatat.

Piata de profil din Capitala este definita de o dinamica extrem de volatila, unde fiecare hotel este unic, cu cerinte pe masura, astfel ca atat cei care au experienta in astfel de achizitii, cat si novicii, trebuie sa se documenteze temeinic si faca niste pregatiri inainte de a se lansa intr-o astfel de achizitie.

In cele ce urmeaza, vorbim despre 3 lucruri pe care un antreprenor interesat de hoteluri de vanzare in Bucuresti trebuie sa le aiba in vedere, pentru a fi sigur ca decizia sa va constitui o baza solida pentru o afacere de succes.

Primul lucru de care trebuie tinut cont este:

Implicatiile asupra modului de viata

Una dintre cele mai mari erori pe care cei interesati de achizitia unui hotel le fac este de a face o astfel de achizitie fara o intelegere solida cu privire la modul in care aceasta decizie ii va afecta viata.

Entuziasmul este o emotie normala in momentul in care ai in fata ta perspectiva achizitiei unui hotel, tocmai de aceea, foarte multi se grabesc sa faca acest pas fara a-si pune prea multe intrebari, cum ar fi: “ma va face fericit o astfel de afacere?”.

Nu este niciun secret faptul ca administrarea unui hotel in Bucuresti presupune foarte multa munca. Chiar si asa, insa, multi dintre cumparatori nu sunt constienti de modul in care o astfel de afacere le schimba modul de viata.

La inceput, va crede ca personalul va face cea mai mare parte din treaba, pentru ca, mai apoi, sa se gaseasca in situatia de a indeplini sarcini pe care niciodata nu a crezut ca le va avea.

In acest punct, cel mai mare pericol este acela de a cadea intr-o stare de deziluzie, de complesire, punand in pericol succesul afacerii, zeci de locuri de munca si chiar propria sanatate.

Pentru a Evita aceasta situatie si pentru a fi pregatit pentru ce va urma, atat antreprenorul experimentat, cat si cel la inceput, trebuie sa-si faca bine temele, inainte de a realiza o astfel de achizitie.

Este necesar ca acesta sa solicite informatii detaliate de la cel care vinde despre specificul de administrare al afacerii, sfaturi de la acesta, dar si de la alti proprietari de hoteluri, legate de modul in care acest pas influenteaza stilul de viata.

De asemenea, acesta trebuie sa aiba in vedere, desigur:

Implicatiile financiare

Chiar si atunci cand s-au facut toate cercetarile, iar cumparatorul este hotarat sa achizitioneze hotelul, inca exista o parte a ecuatiei spre care trebuie sa isi indrepte atentia: perspectiva financiara.

Cumparatorul trebuie sa se asigure ca a obtinut toate rapoartele financiare necesare, precise si detaliate de la vanzator, dar si o estimare cat mai realista a volumului de cash necesar in fiecare luna pentru a acoperi cheltuielile si pentru a fi sigur de profit.

Mai mult, cumparatorul trebuie sa se asigure daca hotelul performeaza, prin verificarea datelor legate de rata medie de ocupare a hotelului, tarifele percepute, in raport cu competitia si, de ce nu, sa testeze chiar el terenul, ramanand la hotel, ca oaspete, pentru cateva zile, pentru a monitoriza de aproape operatiunile hotelului, gradul de ocupare si nivelul de satisfactie a clientilor.

Chiar daca acest proces dureaza mult, reprezinta o etapa esentiala intr-un proces de achizitie a unui hotel.

Intelegerea pietei

Este mult mai probabil ca o achizitie hoteliera in Bucuresti sa mearga prost daca un comparator nu dezvolta o intelegere profunda a pietei, atat la nivel local, cat si la nivel national.

Acest lucru trebuie sa includa, in mod necesar, o lista cu toate proprietatile posibile care indeplinesc criteriile de cumparare, cunoasterea tendintelor din piata si a fluxului de vanzare.

Asadar, o lista cu toate afacerile din piata de profil din Capitala, care indeplinesc aceleasi criterii de eligibilitate este necesara. Nu este deloc neobisnuit ca un comparator sa exploreze toata piata, in cautare de oportunitati asemanatoare sau, de ce nu, mai bune, inainte de a lua o decizie.

Administrarea unui hotel reprezinta o activitate deja complexa in mod intrinsec, insa, daca se incearca realizarea acestui proces fara o pregatire temeinica in domeniu, cantitatea de munca va fi imensa, iar amenintarea esecului va pluti permanent in aer.

Sursa: News 24 Romania.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata