5 sfaturi de îngrijire personală pentru zilele încărcate

În ziua de azi, timpul este foarte valoros în sensul în care trebuie să îți monitorizezi fiecare moment al zilei de la gătit, la timpul petrecut la duș și până la rapiditatea la locul de muncă.

Ca să îți faci o rutină de self-care este cam dificil pentru că suntem mereu contra timpului și atunci nu ne mai putem bucura de aceleași momente de relaxare și răsfăț ca înainte. Totuși este important să ne alocăm puțin timp dintr-o zi și pentru bunăstarea noastră psihică și corporală și privește cum poți face asta:

Citește pe drum

Chiar dacă folosești transportul în comun sau dacă faci naveta către lucru, alege-ți o carte preferată și citește. Este demonstrat științific că cititul reduce stresul cu până la 70% iar asta este cea mai eficientă metodă de a te relaxa în drumul tău către casă sau către muncă. Îți poartă mintea într-o cu totul altă lume și te ajută să te detașezi de viața cotidiană pentru un timp.

Fă-ți un jurnal

Chiar dacă ți se pare o idee puțin absurdă, încearcă să ai mereu cu tine un carnet pe care să îți notezi idei, sentimente, întâmplări sau chiar liste de cumpărături. Un jurnal este o metodă terapeutică, mai ales dacă ești o persoană introvertită și nu obișnuiești să discuți cu oamenii despre problemele sau sentimentele tale. Jurnalul pe care îl folosești nu are un tipar anume și îl poți deschide ori de câte ori simți tu nevoia pentru a te relaxa.

Monitorizează-ți mesele

Când ești la lucru sau ai o zi foarte aglomerată obișnuiești să sari peste mese spunând că vei relua masa pierdută sau că nu e nici o problemă dacă sari peste masă. Adevărul este că de fiecare dată când tindem să facem asta, alimentația noastră se dă peste cap ajungând să mâncăm haotic și să dezvoltăm o dietă neechilibrată. Monitorizarea meselor este un aspect foarte important. Nu sări peste cele 3 mese zilnice iar acest obicei alimentar te ajută la motivația și concentrarea ta dar și la un stil de viață sănătos. Chiar dacă ai doar câteva minute la dispoziție, ia o gustare sănătoasă și chiar dacă nu înlocuiește o masă completă, aceasta poate fi benefică în alimentația ta.

Muzica

Această metodă este asemănătoare cu cititul pentru că și muzica are un efect terapeutic ce îți transportă mintea într-o altă lume și te ajută să scapi de stresul acumulat după o zi de muncă sau invers, te poate ajuta să îți începi ziua de muncă mult mai bine dispus/ă și îți poate oferi inspirație. Alege-ți un playlist preferat și ascultă-l oricând simți nevoia.

Părăsește biroul și fă o plimbare

Atunci când stăm în același loc perioade îndelungate de timp, stresul și frustrarea se pot acumula. Chiar dacă te duci până la o cafenea sau doar în fața clădirii, ridică-te mereu de la birou și plimbă-te pentru a-ți limpezi gândurile.

Aceste tehnici te pot ajuta în rutina ta de self-care și indiferent de ce metodă alegi, nu uita că sănătatea ta psihică și fizică sunt mereu pe primul loc.

Sursa: elle.ro

Sursa: SuperLifestyle.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata