A avut loc o explozie la bordul unei nave din Sulina, după ce se presupune că a fost lovită de o mină marină

De Jurnalul Național Actuale Utile 294 citiri
5 min citire

 

Miercuri dimineața a avut loc o explozie la bordul unei nave sub pavilion Togo, care a provocat alarmă și intervenția imediată a autorităților de salvare. Din primele informații disponibile, se pare că vasul a lovit o mină marină, fiind declanșată imediat explozia.

Echipajul navei a solicitat ajutor

Explozia a fost raportată către autorități prin intermediul unui mesaj de urgență „MAYDAY” transmis de o navă comercială care informa că a suferit o explozie la bord. Garda de Coastă, împreună cu o navă specializată SAR din cadrul ARSVOM, a răspuns rapid apelului de urgență și a demarat operațiunea de salvare a echipajului navei afectate.

Salvatorii i-au evacuat în siguranță pe toți cei 12 membri ai echipajului, fiind aduși la bordul navei ARSVOM. Informațiile inițiale furnizate de autorități indicau că două persoane din echipaj au fost grav rănite în urma exploziei, astfel că, ”nava SAR ARES-ARSVOM, trimisă în ajutor la nava TOGO SEAME, aflată în Rada Sulina, la care s-a produs o explozie, se întoarce la Tulcea cu 12 persoane rănite, din care 2 grav rănite. Explozia s-a produs la sala mașinilor”.

Concret, oficialii portuari au dezvăluit că nava a lovit o mină, cauzând daune semnificative și provocând scufundarea rapidă a acesteia. Din nefericire, se pare că navele de salvare nu pot interveni pentru a remorca nava avariată, din cauza pierderii de stabilitate și a riscului suplimentar de a se scufunda complet.

Astfel, ”Posibil a trecut peste o mină și a explodat sub ea, are gaură de apa și se pare că se scufundă rapid, echipajul a debarcat, iar remorcherul AFDJ trimis în ajutor nu știu dacă va putea salva nava, nu ai unde să o sprijini pentru tractare”, au precizat sursele menționate mai sus, potrivit stirileprotv.ro.

Primele declarații ale căpitanului șef al Portului Tulcea

Deși au existat declarații vizavi de lovirea unei mine marine, căpitanul şef al Căpităniei Zonale a Portului Tulcea, Dan Ichim, afirmă că adevărata cauză a naufragiului se va afla cu exactitate în urma anchetei deja demarate de autoritățile competente.

În informaţiile sale, „Deocamdată, nu se cunosc cauzele exploziei. Căpitănia Portului Tulcea a început ancheta pentru stabilirea cauzelor naufragiului. Dacă explozia a fost din cauza unei mine rămâne să stabilească Ministerul Apărării”, a precizat Dan Ichim pentru Agerpres.

În prezent, ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a transmis că navigația pe brațul Sulina nu este afectată de acest incident. Printre persoanele aflate la bordul navei se numără cinci sirieni, patru turci, un libanez și un egiptean.

Din primele informații, nava cargo SEAMA are o lungime de 90 m şi 14 m lăţime, fiind ancorată după explozie. Ea ajunsese în rada Portului Slina pe data de 12 septembrie şi aştepta intrarea pe canalul Bîstroe.

Problemele descoperite asupa navei explodate

Adrian Mihălcioiu, președinte Sindicatul Liber al Navigatorilor a oferit câteva informații după explozia din Marea Neagră. Se pare că această navă este foarte veche și nu ar fi conformă cu standardele internaționale. Multe astfel de nave sunt ținute sub supraveghere strică de către inspectorii de control, iar unele ar trebui scoase complet din sistemul de transport maritim. Cu toate acestea, ele încă mai navighează și ajung în diferite porturi, unde pot să nu fie supuse unor verificări amănunțite.

Aşadr, „Nu ar fi niciun om rănit foarte grav. Se face o anchetă să vedem ce se întâmplă acolo. Acest tip de nave sunt foarte vechi și nu sunt în standardele internaționale și de aceea multe sunt reținute de inspectorii de control.

Teoretic, nu ar trebui să circule, ar trebui să fie scoase din sistemul de transport maritim, dar practica ne învață că încă există, mai merg în diferite porturi unde nu sunt controlate. Nu pot fi toate controlate, la noi sunt zeci de nave venite în port, sunt resurse limitate.

Cred că nu e o explozie de mină, pentru că ar fi explodat la nivelul suprafeței bordajului și ar fi făcut o gaură semnificativă, iar nava ar fi suferit avarii foarte mari, poate chiar și posibilitatea de scufundare, dar o explozie în interiorul navei ar putea să fie.

Sunt tot felul de electricități statice care ar putea da scânteie în anumite condiții și gazele ușor inflamabile să explodeze.”, a transmis sursa citată.

Sursa – playtech.ro