Reprezentanţi ai CFR şi ai asocierii de firme care va realiza lucrarea au semnat, vineri 4 noiembrie, contractul pentru modernizarea primului lot de cale ferată pe tronsonul Caransebeş-Timişoara-Arad, un proiect în valoare de 1,4 miliarde de lei fără TVA. Întregul tronson costă circa 8 miliarde de lei, cu TVA, iar banii provin din PNRR.
Astfel că, ceremonia de semnare a avut loc, vineri, la Aeroportul Timişoara, fiind vorba despre contractul pentru realizarea primului tronson din linia ferată Caransebeş-Timişoara-Arad, Lotul 3, Timişoara Est- Ronat Triaj, segment în valoare de 1.440.433.361,03 lei fără TVA, bani ce provin din PNRR.
Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA va realiza lucrarea în 42 de luni, din care primele 6 luni sunt pentru proiectare, iar următoarele 36 de luni pentru execuţie. Lungimea traseului este de 13,86 km. Vor fi 2 staţii tehnice şi 4 halte de călători.
”Vorbim de un proiect finanţat prin PNRR, de Lotul 3 Caransebeş-Arad, vorbim de un proiect de aproximativ 1,44 miliarde lei fără TVA, vorbim de un proiect care presupune 6 luni proiectare, 36 luni execuţie. Este un proiect care va impacta asupra oraşului nostru. Este un proiect cu 4 pasaje peste calea ferată, are lucrări şi de alte tipuri, în afară de cele legate de modernizarea căii ferate, şi care după cele 42 de luni, sunt convins că va duce la sporirea calităţii vieţii nu doar în Timişoara, ci şi a călătorilor pe acest tronson. Cred că acesta e cel mai mare proiect semnat vreodată în oraşul nostru. Valoarea este de aproximativ 300 de milioane de euro fără TVA şi face parte din această secţiune Caransebeş-Arad. Nu vă spun decât acelaşi lucru, că presiunea va fi una uriaşă, atât mai mare va fi dacă rămân în funcţia asta de ministru al Transporturilor, pentru că e vorba de oraşul meu. Am această bucurie că, odată semnat, nu mai poate să îl oprească nimeni. Am convingerea că va fi realizat în termenii contractului”, a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, prezent la eveniment.
În plus, în proiect este prevăzut şi un sens giratoriu suspendat, la intersecţia de la strada Baader din Timişoara. Totodată, sunt prevăzute şi alte pasaje peste calea ferată, între care unul pe strada Gheorghe Adam.
De asemenea, proiectul de reabilitare a magistralei de cale ferată cuprinde şi modernizarea a 20 de gări şi halte de pe traseu aflate în judeţul Timiş. Este vorba despre staţiile: Timişoara Est, Timişoara Nord, Ronat Triaj, Sanandrei, Băile Calacea, Orţişoara, Sacu, Jena, Chizatau, Tapia, Jabar, Sustra, Izvin, Ghiroda, Gavojdia, Lugoj, Belint, Topolovat, Recaş, Remetea Mare.
Tronsonul de cale ferată Caransebeş-Lugoj-Timişoara-Arad are o lungime de 162 de kilometri şi este împărţit în 4 loturi:
-Lotul 1: Caransebeş – Lugoj (39,56km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fără TVA)
-Lotul 2: Lugoj – Timişoara Est (53,91km) – câştigător licitaţie: FCC CONSTRUCCION SĂ – 1,9 miliarde lei (fără TVA)
-Lotul 3: Timişoara Est – Ronat Triaj (13,86km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fără TVA)
-Lotul 4: Ronat Triaj – Arad (54,86 km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fără TVA)
Costul total al întregului tronson este de aproape 8 miliarde lei cu TVA.
Sumele asigurate prin PNRR vor fi utilizare pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul ţării:
-dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul;
-refacerea liniilor şi corectarea traseului pentru că trenurile să poată circulă cu viteze de 160 km/h;
-modernizarea gărilor; construirea de păsărele pietonale şi adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
-înfiinţarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la reţeaua feroviară de transport;
-desfiinţarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate;
-construirea a două noi clădiri pentru mentenanţă şi a unui centru regional de management al traficului şi sistem ERTMS.