În prezent, germanii de la compania auto BMW au prezentat detaliile celei de a patra generații Seria 1. Design exterior al mașinii este clar, concentrat, cu o parte frontală dinamică și, oarecum, surprinzătoare, proporţii tipice BMW şi un spate puternic. Tehnologia sistemului de propulsie şi a şasiului au fost reproiectate pentru o mai mare eficienţă şi agilitate. Gama de echipamente standard a fost extinsă, BMW Seria 1 ajungând pe piață cu sisteme inovatoare pentru condus şi parcare autonome. Interiorul mașinii prezintă un ecran central curbat BMW şi o evoluţie semnificativă în digitalizare prin sistemului de operare BMW 9 şi sistemului de control BMW iDrive cu QuickSelect.
În plus, elementele expresive de design subliniază aura sportivă a noului BMW Seria 1. Noul BMW M135 xDrive vine cu caracteristici de performanţă semnificativ îmbunătăţite şi mai multă individualitate în vârful gamei de modele. Noul model dispune acum de 300 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm pe o plajă de turaţii între 2500 şi 4000 rpm, asigurând o acceleraţie 0-100 km/h în 4,9 secunde.
Astfel, Grila M a radiatorului, cu bare orizontale, capacele negre M ale oglinzilor exterioare şi patru ţevi de evacuare identifică modelul M Performance drept vârful gamei. Toate celelalte variante de model sunt disponibile cu pachetul M Sport ca opţiune, iar în Europa şi cu M Sport Design. Pentru prima dată este disponibil şi pachetul M Sport Pro.
Iar amprenta de dixid de carbon a fost redusă şi datorită selecţiei materialelor şi proceselor de producţie concepute pentru a conserva resursele şi a asigura reciclarea. Obiectivul este a reduce emisiile cu 40% pe întreg ciclul de viaţă al produselor în intervalul 2019 – 2030 şi atinge pragul de „net zero” în 2050.
La interior, BMW Seria 1 este primul model care include o tapiţerie a scaunelor realizată din poliester reciclabil Econeer (care asigură o reducere a emisiilor de CO₂ cu 70%). Mai mult, designul special monomaterial permite reciclarea uşoară şi refolosirea materialului pentru noi tapiţerii ca parte a economei circulare. Vehiculul are în dotare, de asemenea, un material sintetic care înlocuieşte piela naturală, Veganza. Jantele care folosesc 70% aluminiu reciclat au un impact important în reducerea emisiilor.
În viitor, noul BMW Seria 1 se află într-o poziţie ideală pentru a continua povestea mărcii bavareze în clasa compactă, care a început acum 20 de ani. Peste trei milioane de unităţi ale BMW Seria 1 au fost deja livrate clienţilor. A patra generaţie va fi lansată în octombrie 2024. Europa este cea mai importantă regiune de vânzări, Japonia fiind, de asemenea, printre primele cinci pieţe.
La fel şi limbajul de design exterior este nou, modern cu estetică dinamică şi design clar al suprafeţelor. În comparaţie cu predecesorul său, lungimea exterioară a crescut cu 42 de milimetri, până la 4.361 de milimetri, iar înălţimea cu 25 de milimetri, până la 1.459 de milimetri. Lăţimea rămâne practic neschimbată la 1.800 de milimetri.
Mai are partea frontală distinctă are acum prize de aer largi, care se extind mult în jos, spre şosea. Grila radiatorului a fost reproiectată cu contururi plate şi, pentru prima dată, o structură de bare verticale şi diagonale. Farurile LED includ elemente verticale, în formă de săgeată, ca lumini de zi şi semnalizatoare, precum și fază lungă matrix, funcţie de lumină de viraj şi accente albastre disponibile opţional.
Cu o linie laterală evidenţiată de capotă lungă, formă dinamică, linie cursivă a acoperişului şi grafică plată a geamurilor. BMW Individual Shadow Line lucioas este disponibil standard. Un alt element distinctiv este numărul 1 embosat în zona curbei Hofmeister pe montantul C.
Suprafeţele generoase şi liniile orizontale subliniază lăţimea spatelui. Luminile LED, separate în două componente, se extind mult în lateral. Spoilerul spate distinctiv vine cu reflectoare verticale şi inserţie neagră în stil difuzor. În premieră, tevile de evacuare sunt integrate invizibil în bara spate, cu excepția versiunii M135 xDrive.
Acest nou model va ajunge pe piață cu o interpretare modernă a designului cockpitului orientat către șofer, cu ecran central curbat şi un nou selector de viteze în consola centrală. Sistemul de afişare complet digital este format dintr-un monitor de informaţii de 10,25 inchi (26,04 cm) şi un display central de 10,7 inchi (27,18 cm). Volanul sport intră acum în dotarea standard.
Opţional, bancheta din spate poate fi comandată cu divizare în raport 40:20:40 a spătarului. Cu spătarul pliat, volumul portbagajului creşte de la 380 la până la 1.200 de litri.
În momentul lansării pe piață, luna octombrie a acestui an, mașina va avea patru variante de propulsie. Acestea includ motoare diesel sau alimentate cu benzină, toate cu patru cilindri, care dezvoltă 170 CP pentru BMW 120, 163 CP pentru BMW 120d şi 150 CP pentru BMW 118d. Vârful de gamă, BMW M135 xDrive, are în dotare un nou motor alimentat cu benzină, de 300 CP. Variantele BMW 120 şi BMW 120d au tehnologie mild-hybrid 48V. Toate motoarele sunt combinate standard cu transmisia Steptronic cu 7 trepte, cu dublu ambreiaj.
Mai are suspensia standard cu cinematică optimizată, barele antiruliu cu pretensionare ridicată şi noua tehnologie de amortizoare (cu răspuns variabil în funcţie de cursă pe puntea faţă) îmbunătățesc precizia direcţiei, dinamica în viraje şi confortul la rulare. Vârful de gamă include şi un diferenţial blocant mecanic pe puntea faţă, limitare a patinării roţilor controlată direct şi jante de 17 inchi din aliaj uşor. Jantele din aliaj uşor de până la 19 inchi sunt disponibile opţional. Pachetul exclusiv M Technology este disponibil și el tot opţional doar pentru BMW M135 xDrive.
La fel şi gama de sisteme de condus şi parcare semiautonome a fost extinsă semnificativ pentru a include asistent de conducere cu avertizare de coliziune frontală, avertizare de părăsire a benzii, avertizare în intersecţii (Exit Warning) şi recunoaştere a semnelor de circulaţie, precum şi asistent de parcare cu Reversing Assistant ca dotări standard. Disponibile opţional sunt asistentul de control al direcţiei şi al benzii, tempomatul activ, asistenţa automată pentru limitarea vitezei şi asistentul activ pentru schimbarea benzii. Opţiunea Parking Assistant Professional, disponibilă pentru variantele BMW 120 şi BMW 120d, permite controlul parcării şi manevrelor din exteriorul automobilului cu ajutorul unui smartphone.
În concluzie, ultima generaţie BMW iDrive este bazată pe sistemul de operare BMW 9 care permite o operare multimodală prin funcţia tactilă a displayului central, control vocal cu Asistent Personal Inteligent BMW şi butoane multifuncţionale de pe volan. My Modes permite personalizarea experienţei de condus şi a atmosferei interioare.
Conexiunea la BMW ID şi aplicaţia My BMW asigură o serie de funcţii extinse, inclusiv o comunicare avansată cu atelierul de service care permite programări online şi plata din telefon a facturii de întreținere sau reparații.
Sursa – www.economica.net