Care sunt beneficiile înotului?

De Jurnalul Național Actuale Sport 158 citiri
4 min citire

Inrolare trafic.ro




Orice medic va spune că înotul nu este doar o distracție, ci și o modalitate ideală de a da jos câteva kilograme și de a menține un corp sănătos. Acesta este un antrenament pentru întregul corp, care angajează diferite grupe musculare și oferă beneficii cardiovasculare.

Adesea, înotul este echivalent cu un antrenament pentru întregul corp, care angajează diferite grupe musculare, oferă beneficii cardiovasculare și stimulează metabolismul, fiind blând cu articulațiile. În același timp, acest sport oferă un amestec ideal de distracție și fitness, în special pentru persoanele cărora le place să stea în apă.

 Care sunt motivele pentru care înotul trebuie încorporat în rutină

În cadrul unui studiu, realizat de TimesofIndia, înotul se practică pentru a avea o minte și un corp sănătos, şi nu numai;

Este un antrenament pentru întregul corp

Înotul angajează simultan mai multe grupe musculare. Spre deosebire de genuflexiunile care se concentrează în special pe coapse sau picioare, înotul oferă un antrenament pentru întregul corp. Pe măsură ce vă deplasați prin apă, picioarele lovesc, brațele trag și coloana se stabilizează. Această mișcare coordonată arde calorii și tonifiază întregul corp. Diferitele stiluri de înot oferă diverse beneficii: Freestyle vizează mușchii din partea superioară a corpului, stilul bras îmbunătățește mușchii picioarelor, iar tehnica fluture este excelentă pentru abdomen.

 

Înotul este un exercițiu cardiovascular extraordinar

Ritmul cardiac începe să crească pe măsură ce depunem efort pentru a înota. Acest lucru ajută la îmbunătățirea rezistenței cardiovasculare, crescând capacitatea corpului de a arde calorii eficient. Prin înot vă puteți crește capacitatea pulmonară, iar corpul devine mai eficient la transportul oxigenului către mușchi, ceea ce înseamnă că se pot arde calorii nu numai în timpul înotului, ci și după.

Nu e la fel de obositor ca un antrenament intensiv

Exercițiile de mare impact, cum ar fi alergarea sau ridicarea greutăților, exercită o presiune excesivă asupra articulațiilor și oaselor. Înotul este un exercițiu cu impact redus. Mișcarea prin apă reduce stresul asupra articulațiilor, înotul fiind o opțiune mai sigură pentru persoanele de toate vârstele.

De asemenea, este o alegere ideală pentru persoanele care se recuperează după leziuni sau care se confruntă cu afecțiuni precum artrita. Rezistența apei provoacă mușchii și arde caloriile, chiar dacă impactul asupra articulațiilor este minim.

Metabolism crescut

Practicarea înotului în mod regulat poate avea un impact pozitiv asupra metabolismului, care joacă un rol crucial în gestionarea greutății. Pe măsură ce faci exerciții fizice, corpul se adaptează pentru a satisface cerințele crescute de energie. Pe măsură ce ești mai consecvent, metabolismul devine mai eficient, iar asta înseamnă că arzi caloriile mai eficient, chiar și atunci când nu ești în piscină.

Cu cât câștigi mai multă masă musculară prin înot, cu atât arzi mai multe calorii în repaus, deoarece mușchii au nevoie de energie pentru a se menține.

Sursa – www.capital.ro

TAGGED: ,