Care sunt cele mai mari provocări, pe piața muncii și cum le faci față când deții un PFA? 

De Jurnalul Național Actuale Companii 66 citiri
7 min citire

Inrolare trafic.ro




 

Pe lângă avantajele clare pe care ți le aduce un PFA, cum ar fi programul de lucru flexibil și libertatea de a alege locul din care lucrezi, o astfel de formă de organizare vine și cu o serie de provocări. Procentul de 62% dintre freelanceri susțin că una dintre acestea este gestionarea unui flux instabil de venituri, precizează statisticile.

Astfel, cum poți să gestionezi o asemenea provocare, dar și alte situații care te pot pune în dificultate și ce soluții ai la îndemână.

1. Instabilitatea financiară

Spre deosebire de angajații cu salariu fix și de companiile mari cu un portofoliu stabil de clienți, veniturile unui PFA pot varia considerabil de la o lună la alta, în funcție de numărul de proiecte obținute și de termenii de plată ai clienților existenți. Aceste venituri fluctuante pot crea dificultăți în planificarea pe termen lung și pot afecta stabilitatea profesională.

Pentru a evita astfel de consecințe, începe prin a-ți diversifica sursele de venit:

-investește în promovarea serviciilor pentru a atrage clienți;
-dezvoltă-ți portofoliul prin oferirea de servicii complementare;
-conectează-te cu alți antreprenori pentru noi colaborări.

Un alt lucru pe care ai putea să-l faci este să-ți creezi strategii financiare pentru a gestiona fluxul de venituri și să creezi o rezervă financiară de urgență. Asta înseamnă, pe lângă monitorizarea lunară a veniturilor și cheltuielilor, să aloci un anumit procent din profit și către un fond de rezervă, pe care să-l folosești în situații neprevăzute.

Dacă te confrunți cu situații cum ar fi apariția unei oportunități de dezvoltare, schimbarea sediului sau plata contribuțiilor către stat și nu ai suficient capital să faci față cheltuielilor, poți să apelezi la un imprumut PFA.

Dacă ai cel puțin 12 luni de activitate, poți obține până la 235.000 RON de la o instituție financiară nebancară (IFN), cu o perioadă de rambursare de până la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții.

Împrumutul de până în 100.000 RON îl poți obține 100% online, iar ca documentație, 35.000 RON poți obține doar cu ajutorul extrasului de cont, în timp ce pentru împrumuturile care depășesc această valoare ai nevoie și de ultima declarație de venit depusă la ANAF.

Indiferent de suma creditată, dobânda se calculează în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni și, în caz de nevoie, rata poate fi amânată pentru 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată până atunci.

2. Concurența acerbă

Aproape 900.000 de freelanceri au existat în România în anul 2022, conform statisticilor. Deci, este lesne de înțeles că și concurența acerbă este una dintre provocările cu care te confrunți atunci când desfășori o activitate independentă. Totuși, asta nu înseamnă că nu poți să-ți construiești un business de succes. Din contră, implementând strategii pentru a te diferenția de concurență și oferind servicii de calitate superioară, ai toate șansele să te situezi în fața competitorilor tăi.

Ca să te diferențiezi de concurență, creează un brand personal impunător: de la logo până la prezența pe social media și frecvența postărilor.

Ca să livrezi servicii de calitate superioară, concentrează-te pe dezvoltarea ta în domeniul în care activezi:

-urmează cursuri de perfecționare;
-extinde-ți rețeaua de contacte;
-dezvoltă-ți portofoliul de servicii, pentru a îndeplini într-o măsură cât mai mare nevoile clienților tăi.

3. Gestionarea timpului și a sarcinilor

Gestionarea imaginii de brand și managementul fluxului de numerar sunt deja sarcini consumatoare de timp și pot fi copleșitoare uneori. Și asta fără să mai amintim de menținerea legăturilor cu furnizorii, gestionarea contabilității și facturarea lunară a serviciilor.

Dacă încă te ocupi singur de majoritatea acestor aspecte, este momentul să implementezi strategii pentru optimizarea timpului. Utilizează instrumente de productivitate pentru eficientizarea timpului, cum ar fi aplicațiile mobile care îți monitorizează timpul în care rămâi concentrat asupra unei sarcini, și folosește soluții de automatizare a sarcinilor repetitive. Aici, poți să folosești software-uri de facturare automată, de gestionare a stocurilor și platforme de programare online. În acest mod, economisești timp și reduci erorile umane care ar putea îngreuna dezvoltarea businessului tău.

4. Dificultatea de a fi vizibil pe piață

Când concurența este acerbă, și să obții vizibilitate pe piață poate fi dificil. Iar consecința este clară: nu ești vizibil, așa că serviciile tale nu ajung la foarte mulți oameni.

Ca să depășești această provocare, investește în marketing digital și promovare online. Apelează la o agenție specializată care să îți creeze un website profesional și optimizat pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a-ți prezenta afacerea online. Utilizează rețelele sociale potrivite pentru a te conecta cu potențialii clienți și a-ti promova serviciile. Nu este necesar să fii activ pe toate platformele, ci este important să fii prezent acolo unde se află și clienții tăi.

Ca să ajungi la un public mai larg și personalizat, investește și în campanii de marketing online, cum ar fi anunțurile Google sau Facebook. Desigur, și în acest caz, este bine să apelezi la specialiști de marketing care au obținut rezultate bune în trecut, astfel încât să te asiguri că bugetul alocat pentru promovări este folosit în cel mai avantajos mod.

În concluzie, prin adoptarea acestor strategii și prin dezvoltarea unei mentalități de adaptare și învățare continuă, poți să faci față provocărilor pieței muncii și să transformi obstacolele în oportunități de creștere. Astfel, vei reuși să îți consolidezi poziția pe piață, să îți crești afacerea și să te bucuri de succes pe termen lung ca PFA.

Sursa – www.antena3.ro

TAGGED: