Care sunt modificările regulior universale pentru șoferii din toată Uniunea Europeană?

De Jurnalul Național Actuale Auto 202 citiri
5 min citire

Inrolare trafic.ro




 

În viitor, responsabilii europeni vor reguli noi pentru șoferi, care să se aplice în toată Uniunea Europeană, astfel că legislația va fi modificată și va fi uniformizată pentru toate țările UE, inclusiv pentru România.

Astfel, un proiect de directivă europeană care este în dezbatere acum, va aduce noi reguli pentru șoferi.

Documentul face referire la modul în care vor fi eliberate permisele de conducere, vor exista reguli uniformizate la nivel european, dar aduce și unele restricții pentru șoferii începători.

Din punct de vedere legal, dacă documentul va fi aprobat, permisele din categoriile pentru amatori (seriile A și B) vor avea valabilitatea crescută la 15 ani, de la 10 ani cum este în prezent.

Pe de altă parte, restul categoriilor, considerate pentru profesioniști, în general, vor avea o valabilitate de numai cinci ani, iar testele medicale vor fi obligatorii la fiecare preschimbare.

Apoi, permisul se va putea lua de la vârsta de 17 ani pentru categoria B, dar nu vorbim de secțiunea de vehicule care este astfel catalogată în prezent. Aceasta va fi împărțită în două categorii B (vehicule de cel mult 1.750 de kilograme) și B+ (vehicule de cel mult 3.500 de kilograme), iar minorii vor avea acces numai la cele din categoria B și nu vor putea conduce autorulote, de exemplu.

În plus, adolescenții nu vor putea conduce singuri chiar dacă au carnet, ci numai însoțiți de o persoană cu cel puțin trei ani experiență în șofat.

De asemenea, începătorii vor avea interdicție de a conduce noaptea în intervalul orar 00:00-06:00.

În opinia sa, Lucian Diniţă: „Cred că trebuie să reintroducem simulatoarele la școlile de șoferi”

Astfel, Lucian Diniţă, care a lucrat timp de 25 de ani în Poliţia Română, iar pentru o perioadă a condus Direcţia de Poliţie Rutieră, a declarat că vede caracterul preventiv al unei astfel de măsuri.

În contextul conducerii, „Într-un fel se conduce ziua și alte repere ai pe întuneric. Este nevoie de experiență mai mare noaptea.

În acest sens, experții europeni au pus această prevedere în proiectul de directivă după ce au văzut statisticile cu numărul de accidente produse noaptea de șoferii tineri, adică deloc întâmplător.

Eu cred că aici ar trebui să facem un pas înainte și, după modelul occidental, să reintroducem simulatoarele la școlile de șoferi. Pe vremuri aceste sisteme erau obligatorii, dar în timp s-au scos pentru că „sunt prea scumpe”, probabil”, spune Lucian Diniță.

Lucian Diniţă: „La o viteză așa mică ești o „șicană mobilă”, toată lumea se încurcă de tine”

Mai mult, proiectul de directivă europeană mai prevede că șoferii începători sub doi ani vechime trebuie să evite să circule pe autostradă, iar dacă o fac sunt obligați să circule cu cel mult 90 de kilometri la oră și pe prima bandă.

„Aici vorbim chiar de ceva foarte periculos. La o viteză așa mică ești o „șicană mobilă”, toată lumea se încurcă de tine. Toată lumea va încerca să te depășească, inclusiv camioanele. Te pui în pericol permanent.

În concluzie, o astfel de prevedere încalcă o altă regulă, cea de a nu circula sub o anumită viteză pe un anumit segment de drum. Acum, este adevărat că un șofer începător nu prea are cum să știe cum se circulă pe o autostradă (…).

Și ne trezim cu șoferi care au luat carnetul după ce au mers cu cel mult 40 de kilometri pe oră în oraș, direct pe autostradă. Pentru începători poate fi terifiant să meargă cu peste 100 de kilometri pe oră și când ești speriat poți face greșeli imediat”, a precizat Lucian Diniță, potrivit adevarul.ro.

Sursa – www.antena3.ro

TAGGED: ,